Українською, будь ласка: омбудсмен отримав 325 скарг через обслуговування не державною мовою

Українською, будь ласка: омбудсмен отримав 325 скарг через обслуговування не державною мовою

Київ  •  УНН

 • 27470 перегляди

КИЇВ. 29 січня. УНН. Від 16 січня до Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня надійшло 325 скарг та звернень громадян, через те, що їх не обслуговували українською мовою у закладах сфери обслуговування. Про це він сказав у коментарі УНН.

Цитата:

“Станом на сьогоднішній обід надійшло 325 звернень. Це якщо говорити з 16 січня. Традиційно, серед лідерів по скаргах, по зверненнях, у нас Київська область, не менше скарг постійно зі сходу України. Найбільше порушень, пов’язаних із відсутністю українськомовної версії інтернет-магазинів, потім - цінники, потім - вивіски. І, звичайно, є низка звернень, що стосувалися відмови в обслуговуванні українською”, - сказав Тарас Кремінь.

Що було раніше

З 16 січня 2021 року набула чинності стаття закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, яка передбачає перехід усієї сфери обслуговування на українську мову. Порушення таких норм означатимуть для закладів адміністративні штрафи — від 200 до 700 неоподатковуваних мінімумів (від 3400 до 11 900 грн). Ці зміни набудуть чинності лише у липні 2022 року. 

За перший тиждень до омбудсмена надійшло близько 200 скарг.

Мовний омбудсмен Тарас Кремінь роз'яснив, як діяти, якщо вас не хочуть обслуговувати українською.