Reuters: росії доводиться покладатися на "тіньовий флот" для зерна

Reuters: росії доводиться покладатися на "тіньовий флот" для зерна

Київ  •  УНН

 • 338656 перегляди

КИЇВ. 8 серпня. УНН. Для експорту зерна, як раніше для нафти та нафтопродуктів, росія змушена все більше покладатися на "тіньовий флот", що складається переважно з старіших зерновозів, з посиланням на джерела повідомляє у вівторок Reuters, пише УНН.

Деталі

Фінансові та безпекові ризики, пов'язані з торгівлею з росією, що посилюються виходом росії із "зернової угоди", збільшують вартість фрахту для москви і підштовхують її до використання більш старих і менших суден, якими управляють менш відомі судноплавні оператори, повідомляє Reuters на основі розмов з 10 морськими страховиками суден, трейдерами та судноплавними компаніями.

Минулого року росія експортувала рекордний обсяг пшениці на суднах, зафрахтованих у міжнародних компаній та трейдерів. У той час як експорт залишається сильним, за останні кілька місяців їй довелося збільшити кількість власних перевезень, усе більше покладаючись на "тіньовий флот" старих суден, які зазвичай експлуатують компанії, що базуються в Туреччині та Китаї, повідомили три джерела в судноплавній галузі.

"Зараз для міжнародних компаній виходить дуже мало, – сказав один із представників галузі. - Здебільшого тим, що виходить, займаються російські торговці, використовуючи кораблі (тіньового) флоту, яких би міжнародні торговці не торкалися".

Як пише видання, "на знак зростання полювання росії за суднами" кількість запитів на фрахт у липні подвоїлася до 257 порівняно з тим же місяцем минулого року, згідно з даними морської платформи Shipfix. Дані не показують, скільки запитів було виконано або які оператори суден були задіяні.

Запити на судна зросли на 40% порівняно з червнем і, імовірно, зростатимуть далі, як експортний сезон набирає обертів.

Видання зазначає, що відсутність у росії суден і зниження інтересу західних зернових трейдерів до бізнесу з москвою посилюють зростання витрат на перевезення російської пшениці.

Страхування суден, що прямують до російських чорноморських портів, нині обходиться в десятки тисяч доларів у вигляді додаткових щоденних стягнень, повідомили три джерела, причому ставки зросли після останніх атак росії.

Одне з джерел судноплавства, знайоме з цим питанням, сказало, що навіть до страхування суднові оператори стягували на 10 000 доларів на день більше за російські вантажі, ніж за вантажі, що вирушають із портів Болгарії та Румунії, оскільки вихід росії з "зернової угоди" та ескалація конфлікту у Чорному морі давалися взнаки.

Нагадаємо

Торік повідомлялося, що рф створює "тіньовий флот" з нафтотанкерів для обходу нафтового ембарго Заходу.