Криклій розповів, які маяки зображені на марках у третій серії "Маяки України"

Криклій розповів, які маяки зображені на марках у третій серії "Маяки України"

Київ  •  УНН

 • 18464 перегляди

КИЇВ. 20 вересня. УНН. Міністр інфраструктури Владислав Криклій розповів про відомі маяки, які зображені на нових поштових марках з третьої частини колекції "Маяки України". Про це він написав на своїй сторінці у Facebook, передає УНН

Перший маяк - це Станіслав-Аджигольський Задній маяк — найвищий маяк України з висотою башти від основи 67 м. Разом із Станіслав-Аджигольським Переднім маяком (висота башти якого 36 м) вiн утворює створну лінію, яка використовується судноводіями для визначення положення судна відносно осі судноплавного фарватеру.

"Обидва маяки мають гіперболоїдну конструкцію і збудовані за проєктом видатного інженера свого часу Володимира Шухова. Маяк знаходиться поблизу села Рибальче Голопристанського району Херсонської області у південно-східному куті Дніпровського лиману. Назва маяка походить від Мису Станіслав та мису Аджиголь, що знаходиться на іншому березі лиману. Маяк зведено на штучно створеному острові на бутовому підмурку у 1911 році i cвітить у напрямку створу білим проблисковим вогнем з дальністю видимості – 19 миль. До речі, під час Другої Світової Війни був однією з мішеней авіаційних обстрілів. За даними німецьких військових архівів Станіслав-Аджигольський Задній маяк значився "знищеним", - написав Криклій.

Наступний маяк о. Зміїний на острові Зміїний у Чорному морі (Одеська область) встановлено у 1843 році, відновлено ДУ "Держгідрографія" у 2002 році. Вiн гарантує суднам безпечне плавання на підходах до порту Усть-Дунайськ та на шляху до системи розподілу руху № 2. Маяк працює завдяки автономній системі енергоживлення на сонячних батареях, для резервного живлення є дизель-генератор, а на випадок аварійних ситуацій – акумулятори.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Що там нового в інфраструктурі": Яніка Меріло підвела підсумки тижня

Євпаторійський маяк розташованo на західному березі Кримського півострова у Каламітській затоці на низинному піщаному мисі. Його основне призначення – гарантування суднам безпечного плавання на підходах до порта Євпаторія. Це був перший маяк з металу на Чорноморському узбережжі і діяв з 1861 року. За радянських часів, маяк було реконструйовано у зв’язку з руйнуванням під час Другої світової війни.

Іллінський маяк – дістав назву завдяки своєму місцерозташуванню, а саме, мису Святого Іллі, на крутому березі якого його побудовано. Цей мис є західним мисом Феодосійської затоки, на березі якої розташувалися місто і порт Феодосія. Нині у ліхтарній споруді встановлено сучасний світлооптичний прилад з тривалопроблисковим білим вогнем. Дальність видимості вогню – 21 миля.

Меганомський маяк розташований на кам’яному мисі Меганом. Маяк введено в дію у 1895 році. Висота башти від основи – 12 м, висота вогню від рівня моря – 99 м, дальність видимості вогню – 25 миль.

Маяк Бирючий знаходиться у південно-західній частині Бирючого острова у Генічеському районі Херсонської області, на території Азово-Сиваського національного природного парку та відноситься до основних визначних пам'яток Бірючого острова, а також є його символом. У 1993 році маяк, останній на Азовському морі, було підключено до зовнішньої електромережі. Висота башти від основи – 25 м, висота вогню від рівня моря – 27 м, дальність видимості вогню – 15 миль.

"Наразі з травня до жовтня відкрито для відвідування 4 маякових комплекси - Воронцовський, Сіверсів Передній, Генічеський та Станіслав-Аджигольський Задній маяки", - підсумував очільник Мінінфраструктури.

Нагадаємо, міністр інфраструктури Владислав Криклій виконав обіцянку оголосити великий міжнародний тендер на будівництво аеропорту в Дніпрі.