Два модернізовані вертольоти Ми-8МТ повернулися у військо без озброєння після капремонту. Ситуація переросла у кримінальне провадження, блокуючи повернення техніки до бойового стану.
Попри закрите небо й війну, українське літакобудування залишається одним з найбільших донорів держбюджету: кожна гривня податкових пільг повертається державі у 2,5–3-кратному розмірі. Галузь не лише генерує мільярди надходжень, а й утримує десятки тисяч робочих місць і критичні оборонні технології, саме тому державі необхіно повернути податкові преференції для галузі.
Голова Державіаслужби Олександр Більчук передав супровід ремонтної документації українських вертольотів компанії AAL Group Ltd, яка має зв’язки з російським оборонно-промисловим комплексом. Попри сертифікати «Ростєху» та заборону співпраці з боку США, компанія досі володіє доступом до чутливої технічної інформації.
Колишній президент "Мотор Січі" залишиться під вартою до 20 грудня поточного року. Розмір грошової застави - майже 910 млн гривень.
Верховна Рада розгляне законопроєкти щодо Defence City. Нардеп Веніславський закликав включити авіабудівну галузь до ініціативи та надати їй податкові пільги, адже вона є драйвером економіки.
Законодавці працюють над поправками, щоб включити авіабудівні підприємства до спецрежиму.
Верховна Рада готується до розгляду законопроєктів про Defence City.
Уряд України презентував 12 пріоритетів на 2026 рік, де безпека та оборона є ключовими. Ініціатива Defence City та співпраця зі світовими компаніями Rheinmetall, BAE Systems є важливими напрямками.
Національна асоціація оборонної промисловості України (NAUDI) звернулася до парламенту із закликом не ухвалювати законодавчий пакет щодо Defence City у чинній редакції та повернути його головному комітету для доопрацювання і повторного другого читання.
Українські авіаційні підприємства прагнуть увійти до Defence City для збереження та розвитку потужностей. Це забезпечить доступ до інвестицій, міжнародних ринків та сучасних оборонних технологій.
Народні депутати обговорюють включення авіаційних підприємств до Defence City.
Українська армійська авіація успішно використовує радянську техніку, але галузь ризикує втратити здатність її утримувати. Без державної підтримки під загрозою виробничий потенціал і обслуговування бойової техніки.
Урядова ініціатива Defence City може виключити авіаційну галузь, що загрожує обороноздатності. Це призведе до зупинки виробництв, відтоку фахівців та втрати міжнародного іміджу.
Українська авіаційна галузь зберігає потенціал та кадри попри війну, але потребує державної підтримки. Включення авіабудівних підприємств до Defence City є ключовим для подальшого розвитку.
Бізнес-спілка Дія City United пропонує доопрацювати спецрежим Defence City до другого читання. Вони звертають увагу на 5 аспектів, серед яких гарантії для широкого кола компаній та захист даних оборонних компаній.
Повномасштабна війна поставила український бізнес у безпрецедентні умови. Для авіаційної галузі це означає не лише втрату доступу до інфраструктури, а й повну зупинку внутрішнього ринку, необхідність релокації, адаптацію до нових реалій та збереження високих стандартів на міжнародному рівні.
Сергій Згурець пропонує пом'якшити вимоги для приєднання до Defence City та розширити термін реінвестування прибутку. Ці зміни дозволять долучитися компаніям з продукцією подвійного призначення та краще планувати масштабні проєкти.
Аерокосмічна асоціація України позитивно оцінила готовність влади до діалогу щодо законопроєкту Defence City. Асоціація наголошує на необхідності врахування пропозицій ринку для збереження авіабудівної галузі.
Михайло Пінкевич, ветеран російсько-української війни та радник "Авіакомпанії Константа", наголошує на стратегічній важливості української авіації для іміджу країни та її розвитку.
Голова Комітету ВР з питань фінансів Данило Гетманцев повідомив про пом'якшення критеріїв для участі підприємств ОПК в ініціативі Defence City.
Українське літакобудування, що обслуговує західну авіатехніку та модернізує військові борти, втратило державну підтримку з 1 січня 2025 року. Ініціатива Defence City може стати рятівним колом, але потребує змін для включення авіабудівних підприємств та зниження порогу доходу від оборонних контрактів.
Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкти про Defence City, що передбачають податкові та митні пільги для підприємств ОПК. Однак авіаційна галузь може залишитися поза режимом через жорсткі критерії, що ставить під загрозу її потенціал та обороноздатність країни.
Авіаційна промисловість України, що зберегла повний цикл виробництва, переорієнтувалася на оборонні потреби, але потребує державної підтримки. Відсутність пільг загрожує втратою конкурентоспроможності та кадрів, попри успішне функціонування, як приклад – перегін Ан-124-100 "Руслан" до Німеччини.
Модернізований вертоліт для Повітряних Сил України, оснащений сучасним озброєнням та захищеною системою зв'язку, пройшов успішні випробування. Однак, попри готовність до служби, він залишається невикористаним через бюрократичні перешкоди.
Верховна Рада України 16 липня ухвалила в першому читанні три законопроєкти про створення спеціального правового режиму Defence City. Документи передбачають податкові пільги для резидентів до 2036 року, але авіабудівна галузь не підпадає під критерії.
Ініціатива Defence City готується до голосування, але експерти попереджають про ризик виключення авіаційної галузі через критерії. Це може вплинути на підтримку військової техніки та збереження оборонної інфраструктури.
Голова Профспілки працівників авіабудування Ярема Жугаєвич наголосив на важливості збереження людського потенціалу та держоборонзамовлення для авіаційної галузі України. Галузь модернізує техніку, розробляє дрони та підтримує бойову авіацію, створюючи 8-12 робочих місць у суміжних секторах.
Пакет законопроєктів про створення спеціального правового режиму Defence City обговорили з представниками країн G7 та НАТО. Ініціатива передбачає захист інформації, податкові пільги та спрощення митних процедур для виробників зброї.
З січня 2025 року в Україні припинили діяти державні пільги для підприємств літакобудування. Авіаційна галузь ризикує залишитися поза рамками ініціативи Defence City, що може призвести до втрати потенціалу.
Експерти наголошують, що без ухвалення законопроєктів "Defence City" український оборонно-промисловий комплекс не зможе повноцінно розвиватися, конкурувати та залучати інвестиції. Законопроєкти передбачають податкові, митні та бюджетні зміни, а також зміни до Кримінального кодексу.