Мав би "глушити" Patriot: чому в рф утилізують єдиний у світі літак Іл-76ПП
Київ • УНН
На території колишнього навчального аеродрому в Іркутську утилізують рідкісний літак-постановник завад Іл-76ПП. Унікальний літак, що мав протидіяти системам Patriot, так і не зміг виконувати свої функції через технічні проблеми.
У російських ЗМІ з’явились повідомлення про те, що на території колишнього навчального аеродрому в місті Іркутськ йде утилізація рідкісного літака для постановки завад Ил-76ПП, котрий пішов "під ніж" по доволі прозаїчній причині – треба звільнити місце для забудови, передає УНН із посиланням на Defense Express.
Деталі
За даними видання, у даній історії мова про доволі цікавого та специфічного монстра радянської розробки, котрий в теорії мав би "глушити" навіть зенітно-ракетні комплекси Patriot.
Точний час початку робіт по Ил-76ПП не називається, є лише загальна вказівка про "середину 1980-хх років". Цей літак був виготовлений в одному екземплярі, залишився на стадії дослідної розробки, в серійне виробництво так і не пішов.
Для переобладнання в Ил-76ПП було використано серійний транспортник Ил-76МД, роботи відбувались на "АНТК им.Бериева" в Таганрозі, що спеціалізується на літаках радіолокаційного дозору А-50. Передбачалось, що Ил-76ПП використовуватимуться в першу чергу для "глушіння" РЛС західних ЗРК різних типів, зокрема тих же Patriot.
Найбільш цікава і специфічна деталь, яка схоже й "поховала" проект Ил-76ПП – на цьому літаку було встановлено комплекс радіоелектронної боротьби під позначенням "Ландыш", котрий також використано на Су-24МП (варіант для постановки завад, був виготовлений в кількості 12 одиниць).
Річ в тім, що розміщення комплексу РЕБ "Ландыш" на Ил-76ПП вимагало зокрема установки додаткових джерел живлення. Щоб вирішити цю проблему, конструктори літака встановили додатково два генератори на базі авіаційного двигуна АИ-24ВТ, кожен з яких мав живити чотири змінного струму на борту Ил-76ПП. Однак начебто й цього виявилось мало для надійного живлення апаратури РЕБ.
Але найбільш проблемним виявилось те, що в ході робіт та випробувань конструкторам Ил-76ПП так і не вдалось досягти електромагнітної сумісності бортової апаратури літака та комплексу "Ландыш", контейнери якого встановлювались на закінцівках крил.
"Іншими словами – Ил-76ПП виявився монструозною та водночас нефункціональною розробкою, що не здатна виконувати своє головне завдання, тому в 1993 році цей літак було поставлено на зберігання на території згаданого вище навчального аеродрому в Іркутську. Ну а судячи з усього, "згадали" про цей Ил-76ПП аж тоді, коли треба було звільнити місце від нього під забудову, тобто наприкінці 2024 року", - резюмували в Defense Express.