Експерт розповів, чому сьогодні в Україні страждає бізнес і споживач

Експерт розповів, чому сьогодні в Україні страждає бізнес і споживач

Київ  •  УНН

 • 24237 перегляди

КИЇВ. 28 лютого. УНН. Держпродспоживслужба сьогодні неефективна. Її реформа не виправдала сподівань, однак, це можна було спрогнозувати ще на початку утворення цього органу. На жаль, сьогодні ми маємо комплекс передумов, які знищують систему захисту прав споживачів в Україні. Про це у коментарі УНН розповів заступник голови правління Ради споживачів України, виконавчий директор в International Academy of Standardization Олег Цильвік.

“Якщо говорити про надії на службу, то вони розбилися ще після появи постанови про її створення, бо проект постанови передбачав певну її незалежність, проте коли її створили, фактично на базі ветеринарної служби, — це поховало усі сподівання та очікування споживачів на якісь зміни. Втрутився корупційний фактор і практично напередодні прийняття цієї постанови були суттєві корективи, внесені у проект”, — сказав він.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Причина збільшення харчових отруєнь полягає у відсутності державного контролю за якістю продуктів харчування

За словами експерта, Держпродспоживслужба на папері вже функціонує 3 роки, а в реальності — менше одного.

“За цей час, на жаль, так сталося, що уряд відмовився від виконання своїх конституційних обов’язків і декілька раз запроваджував мораторій на перевірки бізнесу. І що сьогодні відбувається? Споживача фактично на цьому ринку ніхто не очікує і ніхто не збирається захищати його права. Окремі представники Держпродспоживслужби дійсно є ентузіастами, як то Лілія Стеренко, вона спілкується із громадськими, організаціями, які захищають права споживачів... Але, по факту, на скарги споживачів здебільшого приходять відписки.

І сьогодні наше законодавство прописано так, що громадські об’єднання можуть написати скаргу у Держпродспоживслужбу щодо порушення прав споживачів, але за цією скаргою не відбудеться жодних дій, адже законом про державний контроль та нагляд забороняється виходити на позапланові заходи, окрім тільки за зверненням фізичної особи. Тобто, ми маємо комплекс передумов, які знищують систему захисту прав споживачів в Україні”, — поясни він.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Держпродспоживслужба протягом 2016 року призупинила діяльність лише двох недобросовісних операторів ринку

О.Цильвік додав, що Держпродспоживслужби сьогодні є неефективною, і вона програла боротьбу за споживача.

“Ця служба не є ефективною, сьогодні вона програла боротьбу за споживача Державній регуляторній службі, яка є фактично органом, який домінує над всією бізнес спільнотою, над споживчою спільнотою. І сьогодні, якщо споживач пише скаргу в Держпродспоживслужбу щодо виходу на перевірку в разі порушення його прав, то Держрегуляторна служба буде надавати цьому органу дозвіл на перевірку. Це нонсенс, це наші такі ноу-хау вітчизняні, які тільки погіршують економічну складову.

Ефективна система захисту прав споживачів — не тільки виконання конституційних зобов’язань держава перед своїми громадянами, це суттєва допомога в розвитку бізнесу”, — пояснив експерт.

Він також наголосив на тому, що сьогодні на споживчому ринку України велика кількість фальсифікату та контрабанди. І все це “давить” на національного виробника, який намагається працювати прозоро

“Тому страждає, як бізнес, так і споживач від такої народної творчості наших урядовців, які нехтують конституційними правами громадян”, — резюмував О.Цильвік.

Нагадаємо, за словами експерта М.Несміянова, з Держпродспоживслужби зробили непрацюючого “мегамонстра”.

Також нагадаємо, у поліції заявили про масштабну фальсифікацію продукції в Україні.