Міністр заявив, що варто запровадити штрафи для посадовців, що порушують "мовний закон", раніше, ніж у сфері обслуговування

Міністр заявив, що варто запровадити штрафи для посадовців, що порушують "мовний закон", раніше, ніж у сфері обслуговування

Київ  •  УНН

11 травня 2021, 03:20 • 12752 перегляди

КИЇВ. 11 травня. УНН. Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко коментуючи чинний закон “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, висловив думку, що передбачені цим законом штрафи за невикористання української мови в сфері обслуговування було б варто спершу запровадити для посадовців. Про це він заявив в інтерв’ю Радіо Свобода, передає УНН.

Цитата

“У цьому законі про українську мову є штрафи, з приводу яких точиться дискусія, чи можна накладати штрафи на сервіс, на публічний сервіс — у магазинах, кафе. Я запропонував і маю прихильників у Верховній Раді, які кажуть: давайте спочатку започаткуємо штрафи для чиновників, для депутатів усіх рівнів, для депутатів Верховної Ради, для міністрів, „губернаторів“, всіх інших чиновників”, — сказав він.

“Я думаю, що населення це сприйме дуже добре. Тому що якщо всі ті, хто ухвалює закони, покажуть приклад, тоді вже можна переходити до якихось історій, пов’язаних зі штрафами у місцях побутового обслуговування. Я не проти”, — сказав міністр.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Не поділяю таких заяв: мовний омбудсмен відповів Мендель про “українську російську”

“І у побуті мені приємно, коли я тепер дзвоню замовити якусь їжу у ресторан, мені завжди відповідають українською мовою. Це приємно”, — додав Ткаченко.

Деталі

Іще до приходу на нинішню міністерську посаду 2020 року Олександр Ткаченко, на той час народний депутат (фракція “Слуга народу”) і голова комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики, не раз заявляв про потребу перегляду “мовного закону”. Одним із моментів, які він тоді прагнув переглянути, були саме штрафи за невикористання української мови у сфері послуг.

Доповнення

З 16 січня українська мова стала мовою обслуговування споживачів в Україні як єдина державна. Так, з 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування мала перейти на українську мову, обслуговування будь-якою іншою мовою може здійснюватися лише на прохання клієнта.

За два місяці Офіс мовного омбудсмена отримав майже тисячу повідомлень про порушення щодо обслуговування споживачів державною мовою. Найбільше — у Києві та області, а львів’яни, до прикладу, скаржаться в основному на порушення в інших областях.

Відзначимо, що порушення таких норм означатимуть для закладів адміністративні штрафи — від 200 до 700 неоподатковуваних мінімумів (від 3400 до 11 900 грн). Ці зміни набудуть чинності лише у липні 2022 року.

У Верховній Раді зареєстровано кілька законопроектів, два — від “слуг народу”, якими пропонується скасувати (№ 4638) або відтермінувати (№ 4638-2) норму про штрафи для сфери послуг.