Купувати алкоголь українцям пропонують вже й у соціальних мережах
Київ • УНН
У соціальних мережах, зокрема, Facebook, завилося безліч сторінок та загальнодоступних груп, в яких користувачам пропонують купити різноманітні алкогольні напої
Зокрема, на більшості сторінок, ціни на ту чи іншу продукцію відступні. Є лише фото різноманітних вин, лікерів, горілки чи віски, а також контактний номер телефону, за яким, напевно, треба робити замовлення.
Одна з таких груп у Facebook має назву “Алкоголь з Італії” та нараховує більше 5,6 тис. учасників.
У групі вказаний телефон контактної особи, а також наявні ціни на пропоновану алкогольну продукцію.
Наприклад, 3 л. відомої горілки у тетрапаку коштує 265 грн, солодке шампанське знаного виробника — від 175 грн, різноманітні вина від 95 грн і дорожче.
Ще одна група “Елітний Алкоголь Duty Free, Україна, Харків” нараховує майже 1300 учасників.
У ній пропоную придбати горілку, ром і навіть пиво. Ціни також вказані.
Раніше, правоохоронці неодноразово повідомляли про те, що викрикали реалізаторів фальсифікованих напоїв, які збували свою продукції через Інтернет.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Донецькій області продавали контрафактні “Немирів”, “Хортицю” і “Шустов”
За словами експерта О.Дорошенка, в Інтернеті, дійсно, дуже просто сьогодні придбати саме нелегальний алкоголь.
Убезпечити себе від нелегальної, а відповідно, невідомої якості продукції можна лише за умови, якщо купувати алкогольні напої на сторінках офіційних Інтернет-магазинів виробників або ж торгових мереж. Таких пропозиції, до речі, не так багато, як сайтів з товаром невідомого походження.
“Я можу сказати, що на сьогоднішній день єдиним місцем, де ми можемо купити легальний алкоголь через Інтернет — це кілька торгових мереж, які продають через власні Інтернет-магазини в мережі, а з іншого боку є кілька великих дистриб’юторів та імпортерів, які теж можуть через Інтернет продавати. Але таких близько 15 компаній, які мають свої Інтернет-магазини. Туди ж входять і два виробники вин. По горілку — не можу вам сказати, що власні Інтернет-магазини мають всі”, — зазначив він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Міністр Т.Кутовий пояснив причини збільшення кількості контрафактного алкоголю
За словами О.Дорошенка, близько 95% пропозиції алкоголю в Інтернеті йдуть від маловідомих маленьких фірм, що, скоріш за все, виробляють контрафактний алкоголь.
“Тому моя рекомендація не купувати в Інтернеті, якщо це не інстернет-магазин самого виробника або великої торгової мережі”, — наголоси він.
Офіційні Інтернет-магазини виробників, як правило, окрім пропозиції товарів мають розгорнуту інформацію про компанію, дані про належні їй торгові марки. Наприклад, як фірмовий магазин “Медофф”.
Також офіційні сторінки, перш ніж відкрити споживачу каталог алкогольної продукції “запитують”, чи виповнилося йому 18 років.
На сайтах неофіційних магазинів таких запитань, як правило, не ставиться.
Щодо Інтернет-магазинів великих торгових мереж — їх відшукати простіше, хоча і вартість пляшки того чи іншого алкоголю у них, як правило, є вищою за ціну, пропоновану виробником. Тим паче, коли йдеться про купівлю декількох одиниць товару.
Також, при виборі сайту на якому придбати алкоголь, варто звертати увагу і на контактну інформацію. Окрім мобільного телефону вона має містити дані про реальну адресу, які при бажанні можна легко перевірити.
Нагадаємо, як повідомляв УНН, за 8 років частка тіньового ринку алкоголю зросла більш ніж у 4 рази.
А згідно з даними статистики, чи не в кожній області збільшилися кількість отруєнь українців сурогатним алкоголем.