Українською, будь ласка: омбудсмен за місяць отримав майже 650 скарг через обслуговування не державною мовою

Українською, будь ласка: омбудсмен за місяць отримав майже 650 скарг через обслуговування не державною мовою

Київ  •  УНН

 • 22659 перегляди

КИЇВ. 16 лютого. УНН. За місяць до Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня надійшло 647 скарг та звернень громадян, через те, що їх не обслуговували українською мовою у закладах сфери обслуговування. Про це повідомив Уповноважений із захисту державної мови, передає УНН.

Кремінь нагадав, що рівно місяць тому, 16 січня 2021 року, набрала чинності ст. 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, якою передбачено застосування державної мови у сфері обслуговування.

Цитата

“За цей час до Уповноваженого із захисту державної мови щодо захисту прав на отримання інформації та послуг державною мовою, усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою, надання консультацій та додаткової інформації надійшло 647 повідомлень від громадян України про можливі порушення мовного законодавства. З них на телефонну лінію надійшло 160 дзвінків”, — написав Кремінь.

Деталі

За його словами, найбільше повідомлень, звернень та скарг надійшло з Києва та Київської області (284). Із Львівської області надійшло 58 звернень, які стосуються переважно порушень в інших регіонах України (про порушення у Львівській області — 3), Харківської — 43, Одеської — 27, Дніпропетровської — 16, Запорізької — 7, Вінницької — 9, Полтавської — 16, Луганської — 7, Миколаївської — 6, Волинської — 5, Донецької — 4, Тернопільської — 6, Сумської, Чернівецької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Закарпатської, Хмельницька та Херсонська області — по 3 звернення, із Рівненської, Чернігівської, Черкаської областей — по 2.

Також він зазначив, що переважна більшість (299) звернень стосується відсутності української версії вебсайтів про надання послуг та сайтів інтернет магазинів, частина сайтів за замовчуванням має недержавну мову. 139 громадян поскаржилися на порушення своїх прав у сфері обслуговування (надання послуг здійснювалося недержавною мовою як у окремих магазинах, так і у магазинах великих торговельних мереж, супермаркетах, закладах громадського харчування, банківських установах, салонах краси, перукарнях, ветеринарних клініках). Найбільше порушень (58) виявлено киянами. Розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою зафіксували 77 заявники з різних регіонів. 23 громадянина заявили про порушення норм Закону у галузі освіти.

Окрім того, Кремінь зауважив, що збільшилася кількість звернень щодо порушення мовного законодавства в органах місцевого самоврядування. Щодо використання недержавної мови депутатами місцевих рад міст Миколаєва, Одеси, Дніпра, Запоріжжя надійшло 19 звернень.

“Станом на сьогодні, не накладено жодного штрафу та не зафіксовано жодного злісного порушника. Всі надіслані нами на адресу фізичних чи юридичних осіб вимоги про усунення порушень мовного законодавства, в тч за результатами проведених заходів державного контролю, були виконані”, — додав він.

Кремінь також повідомив, що жодної інформації від громадян, яким, на їх прохання, відмовили б в обслуговуванні недержавною мовою не надходило.

Доповнення

За перший тиждень до омбудсмена надійшло близько 200 скарг.

Мовний омбудсмен Тарас Кремінь роз’яснив, як діяти, якщо вас не хочуть обслуговувати українською.