Для збільшення прибутку аграріям варто переходити на відкриті системи ведення бізнесу
Київ • УНН
КИЇВ. 1 листопада. УНН. Споживач дедалі прискіпливіше обирає що і де купувати, спонукаючи виробників до конкуренції за ціною та якістю. Про це розповіла виконавчий директор громадської спілки Ukrainian Food Valley, консультант з агромаркетингу Наталія Маєвська під час Першої конференції з циклу “Збільшення прибутку в агробізнесі”, організованої агромедіа-агенцією SAPIENZA за підтримки Київського Міжнародного Контрактового ярмарку.
Зокрема Наталія Маєвська пояснила, у чому полягає поняття екосистемної логіки ведення агробізнесу і як вона допомагає отримувати прибутки. За її словами, споживач дедалі прискіпливіше обирає що і де купувати, спонукаючи виробників до конкуренції за ціною та якістю.
“Однак через певний період наступив період, коли “ціна-якість” не спрацьовували, почали думати: як боротися? Почали придумувати бізнес-моделі, зручніші місця продажу, додаткові сервіси, тобто конкурувати за бізнес моделями. Однак проходить певний період – вже й бізнес-моделі не допомагають. Що ж робити далі?
А далі насправді потрібно йти у відкриті системи. Раніше було: підприємство, чим більше воно накупить техніки і набудує складів та виробничих потужностей, тим воно сильніше і має більше маркетингової сили”, – розповіла Наталія Маєвська.
“Відкриті системи так не працюють. Як агростартапер, мені не потрібно купувати обладнання, будувати переробний цех. Я шукаю однодумців, партнерів, які відповідають моїм цінностям і які думають так само, як я.
Мені сьогодні, як виробнику, достатньо володіти ось цими софтовими скілами, інформацією маркетинговою в першу чергу. Інформація про ринок, про споживача – це номер один. Кому ж моя продукція потрібна?
Я роблю припущення, що така продукція, наприклад сушені продукти, потрібна ринку HoReCa. Я іду з цією гіпотезою до представників ринку HoReCa. Несу їм зразки і запитую фітбеки.
І вони їх надають. Вони кажуть: нам потрібна ось така фракція, розмір, слайди, кубіки… Потім я своє технічне завдання віддаю своєму партнеру, який для мене є переробником. Я фактично є медіатором ринку і його комунікатором.
Ось це приклад відкритої моделі – як вона функціонує. Енергія працює у зовсім інший спосіб. Не потрібно боятися, що хтось завтра скопіює вашу бізнес-модель”, – запевняє Наталія Маєвська.