Підвищень вартості пального вже після зіграного тендеру не повинно бути — В.Балчун
Київ • УНН
КИЇВ. 16 грудня. УНН. Тендери “Укрзалізниці” із закупівлі палива сьогодні не завжди орієнтовані на ринкову ціну. Причина цього явища — “хвора система”, коли трейдер виграє торги з однією ціною, а потім починає її підвищувати. Щоб вирішити цю проблему, наступного тижня в УЗ планують затвердити форму великого тендеру. Про це УНН розповів голова правління ПАТ “Укргазвидобування” Войцех Балчун, коментуючи інформацію про те, що компанія “Трейд Комодіті” може підвищити ціну на дизпаливо вже після того, як було підписано договір про поставку пального.
“Я спостерігаю за цією системою сім місяців. І такі ось дискусії ми ведемо з різними контрольними органами. І я стараюся пояснити одну річ, що найважливіше для залізниці — це те, що залізниця щодня має їздити, і оце є пріоритет.
...Тому ми всі свої зусилля спрямовуємо на те, щоб налагодити це питання, і саме цьому ми присвятили круглий стіл з постачальниками палива”, — сказав він.
За його словами ситуацій, коли трейдер виграй тендер з однією ціною, а потім її підвищує, — бути не повинно.
ЧИТАТИ ТАКОЖ: Компанія “Трейд Комодіті” вимагає від “Укрзалізниці” підвищити вартість дизпалива.
“Треба, щоб тендери на закупівлю палива були орієнтовані на ринкову ціну. Тоді не буде такого, що хтось виграє тендер із ціною 100 гривень, а ціна пішла в гору на 30% — і потім ідуть переговори на підвищення на 10%. Це хвора система. І в мене вже є обіцянка центру закупівель, що на наступному засіданні правління, на наступному тижні, після проведення консультацій із ринком, ми затвердимо форму великого тендеру. І це буде перший тендер, який буде йти так, як потрібно”, — додав він.
Нагадаємо, компанія “Трейд Комодіті” повідомила про наміри переглянути вартість дизпалива для “Укрзалізниці” після того, як виграла тендер. Підвищення ціни може відбутися в межах 10 відтоків. За таких умов УЗ буде змушена переплатити за дизпаливо близько 35 млн грн.