Приватна тяга: експерт розповів про державно-приватне партнерство на "Укрзалізниці"

Приватна тяга: експерт розповів про державно-приватне партнерство на "Укрзалізниці"

Київ  •  УНН

 • 14610 перегляди

КИЇВ. 1 жовтня. УНН. Приватна тяга – це вдала комбінація державно-приватної співпраці, яка може забезпечити споживача кращими послугами. Таку думку в коментарі УНН висловив директор Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігор Бураковський.

"Залізничні перевезення у багатьох країнах здійснюються в рамках державно-приватного партнерства. Це означає, що частина функцій, які виконує залізниця як інфраструктурний об’єкт, реалізується на основі державної власності, тоді як багато функцій передається безпосередньо приватному бізнесу. Мова йде про обслуговування, утримання технічного стану, про надання певних послуг і про те, що на залізничних перевезеннях використовуються приватні потужності – вагони, платформи і все, що з цим безпосередньо пов’язано", - розповів він.

В контексті "Укрзалізниці", доступ до колій і використання її інфраструктури повинно перебувати під державним контролем, впевнений Бураковський.

"Доступ до колій і використання всього того, що називається інфраструктурою залізниці, має перебувати під державним контролем. В даному випадку мова йде не стільки про власність держави, скільки про антимонопольний контроль, бо якраз всі мережеві галузі – це якраз ті, де держава скрізь регулює доступ приватних і не приватних постачальників відповідних послуг", - зазначив він.

Експерт вважає також важливим попередження можливих зловживань як державою, так і приватними власниками, але приватна тяга може стати необхідною ланкою для надання споживачу таких послуг, з якими "Укрзалізниця" не може впоратися самостійно.

"Є певні можливості, вище яких "Укрзалізниця" не може забезпечувати відповідними послугами споживачів. Тому в даному випадку комбінація приватної і державної тяги, з моєї точки зору, це нормальний варіант. І розвиток інфраструктурних галузей в усьому світі якраз рухається в плані комбінацій державно-приватного партнерства в широкому розумінні цього слова", - підсумував Бураковський.

Раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив про допуск приватної тяги на "Укрзалізницю". Водночас він зауважив, що демонополізація відбуватиметься обережно, аби не створити державі приватного конкурента.