Не витримали тиску чи умов контракту: чому українські дилери судяться зі шведським імпортером Scania Україна
Київ • УНН
КИЇВ. 15 лютого. УНН. Минулого року Scania Україна програла суд колишньому українському дилеру та сервісному центру "Журавлина" на 123 млн грн. У відповідь шведський імпортер подав апеляцію і зараз очікується судове засідання, яке вже тричі було перенесене. Після заяви колишнього виконавчого директора Scania Україна Андреаса Пуеккера на захист української "Журавлини", УНН звернув увагу, що це не єдиний судовий процес проти Scania Україна від колишніх українських партнерів. Про це повідомляє УНН з посиланням на Єдиний державний реєстр судових рішень.
Деталі
Так, Scania Україна у 2018 році звернулись до Господарського суду міста Києва з позовом до київського дилера “Проскан” про розірвання договору, укладеного у 2007 році. Позов обґрунтовано тим, що українська компанія не виконує належним чином умови договору. У відповідь український дилер подав зустрічний позов на стягнення зі Scania Україна майже 170 млн грн.
Наразі Київським науково-дослідним інститутом судових експертиз розглядається копії актів виконаних робіт у кількості 7 томів на 1 750 аркушах і копії видаткових накладних у кількості 18 томів на 4 345 аркушах. А компанія “Проскан”, хоч і продовжує відстоювати свої інтереси у суді, припинила існування та визнана банкрутом. Журналістам УНН у компанії відповіли, що утримаються від коментарів на час проведення судового процесу. Не виключено, що у “Проскан” таким чином намагаються уникнути появи можливого тиску на судовий процес у засобах масової інформації, як це сталося у випадку з судом Scania Україна проти “Журавлини”, який вже тричі переносили.
Українська “Журавлина” проти Scania Україна: причина
До публічної заяви колишнього виконавчого директора Андреаса Пуеккера ситуація у пресі висвітлювалась лише з боку інтересів шведського імпортера вантажівок.
Як з’ясував УНН, за розтиражованою версією Scania Україна, причиною для розриву договору з “Журавлиною” стали нібито не дотримання українською компанією умов договору про співпрацю.
Примітно, що саме колишній виконавчий директор Scania Україна Андреас Пуеккер у заяві публічно засудив дії своїх ексколег, а також назвав неправдивою та однобокою інформацію в пресі, яка наносить шкоду репутації українській компанії. Він наголосив, що “Журавлина” завжди відповідала високим стандартам Scania і була найкращим сервісним центром в Україні. За словами Пуеккера, причиною конфлікту та подальших судових позовів шведського імпортера з українським дилером “Журавлина” стали нові невигідні умови контракту для українських дилерів і тиск з боку тодішнього керівництва Scania Україна.
УНН підготував запит на шведського імпортера Scania Україна з проханням пояснити, в чому полягає порушення умов контракту українськими компаніями “Журавлина” та “Проскан”.
Доповнення
Нагадаємо, ексголова Scania Україна виступив на захист українців у конфлікті проти шведського імпортера вантажівок.