Перерізання кабелів у Балтійському морі: слідчі бачать навмисні дії екіпажу судна КНР, що вирушило з російського порту
Київ • УНН
225-метрове судно Yi Peng 3 протягнуло якір на 160 км, пошкодивши підводні кабелі між європейськими країнами. Слідчі розглядають версію навмисного саботажу за можливої участі російської розвідки.
225-метрове судно з добривами перетягнуло якір більш ніж на 160 км після того, як у середині листопада було перерізано кабелі між Швецією, Литвою, Німеччиною і Фінляндією.
Передає УНН із посиланням на WSJ.
Екіпаж китайського судна Yi Peng 3 підозрюють у навмисному перетягуванні якоря на 100 миль (понад 160 км), щоб перерізати балтійські кабелі.
Довідка
Підводні волоконно-оптичні кабелі, за якими щодня здійснюються транзакції на трильйони доларів, займають центральне місце в технічній війні між США та Китаєм. Китайське комерційне судно, яке протягом тижня було оточене європейськими військовими кораблями в міжнародних водах, є центральним у розслідуванні підозрюваного саботажу.
Морська безпека та напруженість між КНР та Заходом
Європейські слідчі вважають, що 225-метрове судно з добривами Yi Peng 3 відтягнуло якір понад 100 миль після перерізання кабелів між Швецією, Литвою, Німеччиною та Фінляндією 17 і 18 листопада.
Враховувалась траєкторія руху судна Yi Pen 3 в Балтійському морі цього місяця, в тому числі, коли були перерізані кабелі, і його поточний стан.
Судно, що належить китайській судноплавній компанії Ningbo Yipeng Shipping Company, вийшло з російського порту Усть-Луга 15 листопада.
Слідчі з'ясовують, чи вплинула російська розвідка на капітана, і чи може цей інцидент стати частиною ширшої системи атак на критично важливі об'єкти європейської інфраструктури, які, як вважають, були організовані москвою.
Під час перерізання кабелю Yi Peng 3 пережила "темну подію" через вимикання транспондера та значне зниження швидкості. Під час зняття з якоря в протоці Каттегат його перехопили кораблі ВМС Данії. За словами людей, знайомих зі слідством, пошкодження якоря та корпусу судна сталося через обрив тросів.
І Швеція, і Німеччина розпочали розслідування диверсії після інциденту. Кораблі НАТО з Данії, Німеччини та Швеції охороняють судно, поки влада веде переговори щодо допиту екіпажу.
Нагадаємо
Дональд Туск пропонує створити "морську поліцію" для захисту Балтійського моря від російських загроз. Ініціатива виникла після нещодавнього пошкодження підводного телекомунікаційного кабелю між Фінляндією та Німеччиною.