Водійські права у ЄС: нові правила, покарання та зміни для водіїв
Київ • УНН
У ЄС узгоджено зміни до правил видачі водійських прав, посилено покарання за серйозні порушення, що діятимуть у всіх країнах ЄС. Також вводяться цифрові права та знижено вік для водіїв автобусів.

У ЄС досягнуто угоди з Європейським парламентом щодо змін у директиві про водійські права. Передбачається посилення покарання для водіїв за серйозні порушення. Однак є також низка послаблень.
Передає УНН із посиланням на Polska Agencja та Deutsche Presse-Agentur.
Нові правила видачі водійських посвідчень ЄС передбачають, що у разі серйозних аварій позбавлення водійських прав поширюватиметься на всі 27 країн-членів ЕС. Європарламент повернуться до переговорів на цю тему у середу ввечері.
Контекст
Між країнами ЄС існує взаємне визнання водійських посвідчень, але не існує спільного вилучення. Ідея полягає в тому, що вилучення водійського посвідчення у громадянина однієї країни в іншій країні-члені ЄС буде поважатися на всій території ЄС.
Відповідне рішення буде зафіксоване в системі Resper та буде видимим -в інших країнах.
Інші рішення: зміни щодо окремих категорій транспортних засобів, водійських прав та медичних тестів
ЄС не вимагатиме обов'язкових медичних тестів перед отриманням водійських прав. Втім ЄС буде надано можливість зробити медичні тести обов'язковими на національному рівні, якщо вони вважатимуть це необхідним. З приводу цього представники Європарламенту та уряди країн-членів мають ще домовитися.
Головуюча Польща та Європейський парламент домовилися про п'ятнадцятирічний термін дії водійських посвідчень категорій A і B на всій території ЄС.
Не пізніше 2030 року для всіх громадян ЄС мають бути введені єдині цифрові водійські права.
Також домовилися знизити мінімальний вік для водіїв категорії D (тобто автобусів) з 23 до 21 року для власників прискореного свідоцтва про професійну кваліфікацію. Рішення пов'язано з нестачею професійних водіїв, пише PAP.
Ще одним елементом загальноєвропейської реформи є поширення практики водіння в супроводі на весь Європейський Союз. Молоді водії повинні мати можливість отримувати досвід водіння під наглядом у більш ранньому віці.
Також ідеться про випробувальний період для нових водіїв, незалежно від віку
Ідеться про встановлення дворічного випробувального терміну. Кожному новому водієві протягом перших двох років загрожуватимуть суворіші покарання за порушення правил дорожнього руху.
У майбутньому водії двоколісних транспортних засобів зможуть керувати за кордоном своїми легкими мотоциклами з об'ємом двигуна до 125 кубічних сантиметрів (ідеться про категорію B-196). Наразі регламент визнаний тільки на національному рівні.
Нагадаємо
Українці активно користуються послугою заміни водійських посвідчень через 'Дію'. Сервіс доступний для різних потреб, включаючи закінчення терміну дії.