Volia Space: як Україна на Олімпійських іграх розповідала про війну
Київ • УНН
На Олімпійських іграх у Парижі працював Український дім Volia Space, який відвідали понад 15 тисяч гостей. Проєкт став важливим медійним центром та місцем культурної дипломатії, розповідаючи світу про Україну.
У неділю, 11 серпня, у Парижі закінчились 33-ті літні Олімпійські ігри. Змагання принесли 12 медалей українським спортсменам, серед яких три – золоті. Для офіційної делегації України, Олімпійські ігри мали ширший контекст – показати світу українську волю до перемоги, як українці борються та що долають через російську війну. Так і народилась ідея створити Volia Space - Український дім на Олімпійських іграх. Про підсумки роботи культурного простору читайте в матеріалі УНН.
Деталі
Volia Space - найбільший проєкт спортивної дипломатії за всю історію участі нашої держави в Олімпійських іграх. Культурний простір організували Міністерство молоді та спорту України спільно з Офісом Президента України та Національним олімпійським комітетом України.
Для України Олімпіада – це насамперед великий екран для світу. Ми нагадуємо світу, що Україна існує, бореться і здатна перемагати. Сам факт того, що Україна представлена на Олімпіаді під час повномасштабної війни, є великою демонстрацією сили волі
Розташований у паризькому парку Ля Віллетт, разом із національними домами інших держав, Volia Space працював протягом 15 днів та прийняв більше 15 тисяч гостей. Серед них були урядовці, дипломати, президенти міжнародних спортивних федерацій, впливові діячі культури та понад 600 акредитованих журналістів з усього світу.
Volia Space відвідали міністерка спорту Франції Амелі Удеа-Кастера та Міністр-делегат з питань Європи уряду Франції Жан-Ноель Барро, міністри та посли з інших країн світу. Відкриття відвідали президент Всесвітньої легкої атлетики Себастьян Коу та президент Міжнародної федерації хокею Люк Тардіф. Було багато впливових та знаменитих гостей, чий прихід у Volia Space - це чітка заява про підтримку України
Головна мета Volia Space – продемонструвати світові волелюбність українського народу, продовжив керівник міністерства.
Це стало можливим завдяки спільній роботі державних та приватних партнерів, а також завдяки підтримці французьких колег, які надали приміщення у самому серці Парижа
"Співпраця з французькою стороною була надзвичайно важливою та ефективною для успіху цього проекту", — повідомила заступниця міністра з питань європейської інтеграції Вікторія Рясна. "Французькі колеги надавали повноцінну підтримку протягом організації та діяльності цього простору. Також, від французької сторони ми отримали колосальну допомогу в частині забезпечення його безпеки. Вони прекрасно розуміють важливість цієї події для України".
Вона розповіла, що стало вирішальним моментом, аби обрати приміщення для Volia Space: "Міністерство спорту Франції нам запропонувало кілька комфортних та практичних приміщень у різних частинах міста.
Під час процесу вибору локації для Українського дому, нам було відомо, що саме у парку Ля Віллетт будуть розташовані будинки понад 15 країн світу, серед яких – Франція, Нідерланди, Чехія та ін., тож не дарма під час проведення Олімпійських ігор цей парк був названий "Парк Націй".
Це стало визначальним фактором вибору саме цієї локації. Ще був один символічний факт - коли ж ми приїхали з Матвієм Бідним на локацію у парк, то пролунав знайомий звук сигналу тривоги (це була навчальна тривога для парижан). І у цей момент ми наче в унісон промовили: так, саме тут буде Український дім".
Протягом 15 днів Volia Space був головним місцем зустрічі із іноземними делегаціями та міжнародним медійним хабом. Щодня тут проводили зустрічі з атлетами, культурними та спортивними діячами.
На додаток до культурної програми, Volia Space став важливим медійним центром. Понад 1,100 публікацій і сюжетів у міжнародних та українських медіа вийшли завдяки роботі команди комунікаційників. Серед ключових видань були такі глобальні гіганти як CNN, Reuters, France Presse, а також менш відомі в Україні, але впливові медіа у країнах Глобального Півдня.
Цей проєкт дав нам можливість розповісти правду про російську війну в Україні, як війна впливає на спорт та на всіх українців. Це можливість показати людям у Латинській Америці, Азії та Африці правду, що українці борються і за їхню безпеку, адже російська війна впливає на увесь світ
Загальна аудиторія матеріалів сягає понад 105 млн людей, дві третини з них — міжнародна аудиторія. Це значний показник, враховуючи, що проєкт реалізовано без використання бюджетних коштів
Одним із головних аспектів Volia Space стали зустрічі з українськими спортсменами, які мали змогу поділитися своїми історіями. Серед найбільш відомих спікерів були Ольга Харлан, Ярослава Магучіх, Жан Беленюк, Олександр Хижняк, Ірина Геращенко, які отримували численні запити на інтерв’ю від міжнародних медіа.
Атлети мали змогу говорити про те, що не можуть озвучити на полях Олімпіади через суворі правила. Завдання команди Volia Space полягало у тому, щоб ці голоси почули у світі.
У Мінмолодьспорту повідомили, що Український дім Volia Space організували без використання бюджетних грошей, а реалізували завдяки генеральному партнеру - мережі АЗК WOG, Благодійному Фонду "МХП-Громаді" та іншим меценатам й партнерам.
Важливою складовою Volia Space була культурна програма. Щодня гостям показували документальні фільми про Україну, серед яких оскароносна стрічка "20 днів у Маріуполі", "Люди зі Сталі / People of Steel", "Культура vs війна" та презентації відомих українських режисерів Алана Бадоєва, Антона Птушкіна та Сергія Фоменка.
Також гостям показали Мультимедійний проєкт "The Will to Win – Воля до Перемоги!", який складається з фотовиставки та серії короткометражних документальних фільмів про підготовку українських спортсменів під час великої війни. Проєкт реалізувала Асоціація "Дивись українське!" за ініціативи Офісу Президента України, Міністерства молоді та спорту України, Національного олімпійського комітету, за підтримки Фонду "МХП-Громаді".
Цей проєкт став гарним прикладом синергії держави, бізнесу та митців. Заради ефективного представлення на Олімпійських іграх України й транслювання наших меседжів об'єдналися міністерство, великий бізнес та митці - наші партнери з Асоціації "Дивись українське!", які створили відео та фотографії, що розкривають реалії підготовки спортсменів під час повномасштабної війни. Така консолідація демонструє всьому світу: українці – єдині. І сильні, коли разом. Це – не менш важливий меседж, який ми гарно донесли світовій спільноті
Смачним елементом програми став День української кухні, коли відвідувачі мали змогу скуштувати традиційні страви, приготовані відомими українськими шеф-кухарями Євгеном Клопотенком та Володимиром Ярославським.
Volia Space довів, що навіть у надзвичайно складних умовах війни Україна здатна реалізовувати масштабні дипломатичні ініціативи, об’єднуючи навколо себе міжнародних партнерів та привертаючи увагу всього світу.