МВФ оновив базовий прогноз для України: що зміниться до кінця 2025 року
Київ • УНН
МВФ оновив базовий сценарій для України, прогнозуючи зростання ВВП на 4% у 2024 році. Фонд очікує завершення війни до кінця 2025 року та поступову нормалізацію економічних показників.
Міжнародний валютний фонд оновив базовий сценарій щодо України, пише УНН.
Деталі
"Сценарій, як і раніше, передбачає, що війна завершиться до кінця 2025 року, а припущення щодо розвитку енергетичного сектора та основних політичних цілей збережуться", - повідомили у МВФ за підсумками 6-го перегляду програми співпраці з Україною і перечислили:
• Для 2024 перегляд базового сценарію в основному відображає інтеграцію останніх публікацій даних:
o Високі результати були включені до річних прогнозів, піднявши реальне зростання ВВП у 2024 році до 4 відсотків у річному обчисленні, що на 1 процентний пункт вище, ніж у п'ятому огляді.
o Економічні наслідки зимового дефіциту енергії можуть бути більш обмеженими, ніж передбачалося раніше (попри недавні атаки), через інвестиції бізнесу у власні генеруючі потужності, збільшений потенціал імпорту з Європи та зусилля з ремонту та встановлення додаткових генеруючих потужностей та розподільчих мереж.
o Інфляція на кінець року була переглянута на 1 процентний пункт до 10 відсотків, в основному через тиск з боку прискорення цін на сирі продукти харчування, що також вплинуло на основні продукти харчування, а також перенесення минулої амортизації, зростання заробітної плати та вартості енергії.
o Більш широкий дефіцит поточного рахунку (8,4 відсотка ВВП) відображає оновлення даних по первинних доходах, які частково компенсуються сильнішим торговим балансом. Офіційне фінансування і меншою мірою сильніший чистий приплив прямих іноземних інвестицій, зумовлений реінвестованими доходами, підтримали міжнародні резерви, які загалом не змінилися і становлять 42,3 мільярда доларів США. Зростання кредитування було переглянуто до 11,6 відсотка, грудень до грудня, що відображає сприятливі останні публікації даних.
• На 2025 рік перегляд базового рівня незначний порівняно з п'ятим переглядом:
o Прогноз реального зростання ВВП не змінився на рівні 2,5-3,5 відсотка, оскільки більш високий потенціал від швидшого ремонту енергетичних потужностей у 2024 році та нових потужностей у 2025 році буде компенсований ефектами жорсткішої ситуації на ринку праці, підтримуючи сильніше зростання доходів та споживання на тлі ослаблення цінового тиску у другій половині року. Адаптивна фіскальна політика є ще одним фактором, який підтримує економічні показники.
o Середній рівень інфляції був переглянутий у бік підвищення на 1,3 відсоткових пункти до 10,3 відсотка у річному обчисленні з більш помітного прискорення у першому півріччі 2024 року через перенесення прискорення витрат на бізнес та несприятливих базових ефектів. Очікується, що в основному тимчасовий інфляційний тиск знизиться в другому півріччі 2024-го, що разом із відповідною політикою, як очікується, призведе до зниження інфляції на кінець року до 7½ відсотка.
o Дефіцит поточного рахунку залишається на рівні близько 14½ відсотка ВВП, оскільки дещо сильніший торговий баланс допомагає компенсувати нижчі первинні доходи; збільшення порівняно з 2024 роком насамперед відображає менші гранти та збільшені потреби в імпорті. Очікується, що міжнародні резерви досягнуть 43,3 мільярда доларів США, що дещо нижче, ніж у п'ятому перегляді, але все ще достатньо (100,5 відсотка від показника ARA).
o Загальний бюджетний дефіцит залишається незмінним, відображаючи схвалений парламентом бюджет на 2025 рік.
• У середньостроковій перспективі прогнози основних економічних змін мало змінилися. Відповідно до очікувань виміряного відновлення, реальне зростання ВВП зростатиме в роки відразу після війни, перш ніж поступово наблизитися до свого потенційного рівня в 4 відсотки; інфляція поступово наблизиться до цільового рівня НБУ у 5 відсотків до 2027 року у міру зниження волатильності інфляції, пов'язаної з війною. Поточний рахунок почне нормалізуватися трохи швидше, ніж у п'ятому перегляді; резерви залишатимуться повністю в межах адекватних діапазонів, припускаючи збільшення потоків приватних інвестицій зокрема. Загальні фіскальні баланси скромно ширші в прогнозованому горизонті, продовжуючи відображати дещо вищі потреби у витратах у середньостроковій перспективі; однак компенсуючі зміни інших макроекономічних змінних стримують вплив на прогнозовані коефіцієнти державного боргу.