
"Тіньовий флот" рф перевозить понад 60% російського експорту нафти морем: деталі від ГУР
Київ • УНН
У 2024 році росія перевезла понад 60% морського експорту нафти завдяки тіньовому флоту танкерів. Загальний морський нафтовий експорт оцінюється у понад 80 млрд євро.
росія минулого року перевезла понад 60% морського експорту нафти завдяки "тіньовому флоту" танкерів. Про це повідомляє Головне управління розвідки Міноборони України, передає УНН.
Деталі
"У 2024 році росія перевезла понад 60% морського експорту нафти завдяки тіньовому флоту танкерів, зокрема 78% експортованої сирої нафти та 37% нафтопродуктів. Загальний морський нафтовий експорт держави-агресора росії оцінюється у понад 80 мільярдів євро: сира нафта - 57 млрд євро та нафтопродукти - 26 млрд євро", - інформує ГУР.
Зазначається, що на порталі War&Sanctions опубліковано оновлений перелік суден тіньового флоту, до якого увійшли 35 нових танкерів. Також оновлено інформацію про об’єкти, які протягом останніх місяців змінили свої ідентифікаційні дані та структуру власності з метою обходу санкцій.
У ГУР повідомляють, що тіньовий флот рф - це 387 танкерів, які транспортують нафту та нафтопродукти загальним дедвейтом понад 57 млн метричних тонн.
"Нині держава-агресор змінює модель поведінки зі своїм прихованим флотом - окрім ОАЕ, Індії, Сейшельських, Маршалових островів, додатково обирає для реєстрації компаній власників/менеджерів тіньових танкерів КНР, зокрема Гонконг, а також рф", - ідеться в повідомленні.
Окрім того, як вказано, росія розподіляє судна під парасольку нових "зручних" прапорів Коморських островів, Кюрасао, Джибуті, Гаяни, Гамбії, Сан-Томе і Принсіпі, Танзанії.
В оновленому переліку тіньового флоту, як зазначається, з’явилися судна, що пов’язані з операторами російського танкерного флоту - компаніями Fractal Marine Shipping (ОАЕ), Gatik ShipManagement (Індія), Sun Ship Management (ОАЕ) та HenneseaHoldings Limited (ОАЕ). Від 2022 року ці компанії регулярно змінюють власників, застосовуючи тактику "судно-жонглювання".
ГУР зазначає, що кораблі тіньового флоту приховують дані про судна та вантаж, вимикають навігаційне обладнання, створюючи загрози судноплавству. Широко застосовується високоризиковане STS-завантаження - перевалка нафти з танкера на танкер у відкритому морі, що ускладнює контроль за походженням сировини.
Українська розвідка зазначає, що понад 90% опублікованих на порталі тіньових танкерів не мають належного західного страхування, а отже - у разі аварії або розливу нафти постраждалі прибережні країни можуть не отримати жодних компенсацій.