Складність ліцензування, фінмоніторинг та обмін інформацією - експерти про проблеми ринку електронних платежів

Складність ліцензування, фінмоніторинг та обмін інформацією - експерти про проблеми ринку електронних платежів

Київ  •  УНН

 • 69781 перегляди

КИЇВ. 14 листопада. УНН. Спрощення процесу отримання нових ліцензій, вимоги щодо фінансового моніторингу та спрощення обміну інформацією під час платіжних операцій – такі потреби українського ринку електронної комерції визначили в інтерв’ю УНН представники ринку.

Деталі

Зокрема, директор Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЄМА Олександр Карпов, у коментарі УНН під час Global Payments Day-2023, говорячи про проблеми, вирішення яких потребує ринок електронних платежів та електронної комерції, зазначив, що вимоги Нацбанку щодо фінансового моніторингу й питань легалізації «в певних моментах дуже зажаті».

«В першу чергу мова може йти про те, що вимоги НБУ до фінансового моніторингу й питань, пов’язаних з легалізацією в певних моментах дуже зажаті. Думаю, що тут є підстави щось відпустити», - вважає він.

Також він додав, що після запровадження валютної лібералізації (спрощення зовнішньоекономічних операцій чи купівлі валюти – ред.) будуть здійснюватися послаблення й у цій галузі.

Своєю чергою віцепрезидент з розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові Юрій Батхін зазначив нагальність питання «знаходження консенсусу щодо вимог з передачі інформації, яка супроводжує платіжні операції».

«Зараз це нагальне питання. Це забезпечить прозорість – й для отримувача, й для тих, хто відправляє переказ. Адже він підпадає під визначення «платіжна операція». Це допоможе забезпечити більшу прозорість для надавачів платіжних послуг й для клієнтів по факту виконання платіжних операцій», - зазначив він нагальність цього питання для забезпечення вимог фінмоніторингу.

Також важливим для регулювання ринку платежів та електронної комерції є спрощення процесу отримання нових ліцензій. Як зазначив CEO Rozetka Pay Олександр Лапко, наразі це «складна процедура, яка вимагає багато паперової роботи».

«Хотілося б, щоб вона більше була по суті, ніж по формі. Як це зараз відбувається – треба подати ряд документів для обґрунтування потреби у отримані ліцензії, й задовольнити потреби регулятора, які він (держрегулятор – ред.) бачить. А ми готуємо дуже багато описових документів, подаємо їх, погоджуємо – це хотілося б спростити», - підкреслив він.

Експерт впевнений, що «чинне законодавство дало дуже багато нових можливостей, але щоб ними почати користатися, нам треба пройти процес ліцензування й хотілося б, щоб він був простіший».

Також він зазначив проблему у подачі регулярної звітності. Експерт пояснив, що НБУ хоче, аби небанківські установи подавали подекадну звітність, а податкова бажає бачити щомісячну звітність й це викликає складності у діяльності бізнесу

«У нас виходить два регулятора, які просять по-різному робити. Ми приходили до НБУ, говорили про цю проблему. Вони пішли на зустріч, але зараз знову хочуть повернути цей механізм. Вони хочуть, щоб ми подавали звітність НБУ на подекадній основі. Податкова просить закрили місяць – подайте звітність. І виходить, що ми маємо різні способи ведення обліку, які треба поєднати в один. Це вимагає ресурсів», - зазначив Олександр Лапко.

Додамо

Співзасновниця першої в Україні фінтех-екосистеми Concord Fintech Solutions Олена Сосєдка вважає, що найголовніше завдання держави - забезпечити всіх учасників фінансового ринку прозорими, зрозумілими правилами роботи.
Не меншою за значенням, за її словами, є умова безпеки даних клієнтів.

Тому, як підкреслила співзасновниця Concord Fintech Solutions, стандарти реалізації, експлуатації та збереження клієнтських даних для всіх учасників ринку “повинні забезпечуватися на однаковому рівні, з єдиними стандартами та способами контролю”.