Китай погрожує заморозити інвестиції та запровадити санкції у відповідь на нові мита ЄС
Київ • УНН
ЄС запровадив мита до 35,3% на китайські електромобілі, що викликало погрози з боку Пекіна. Китай планує заморозити інвестиції в ЄС та ввести санкції на європейські товари у відповідь.
Європейський Союз запровадив компенсаційні мита на електромобілі з Китаю, що викликало погрози Китаю заморозити інвестиції та запровадити відповідні санкції на європейські товари. Про це УНН пише з посиланням на Bloomberg.
Деталі
Китай сподівається на компроміс із ЄС щодо тарифів і заявив, що захищатиме права своїх компаній всіма необхідними методами.
Джерела Bloomberg повідомили, що Пекін поки не висунув пропозицій, які б відповідали жорстким вимогам ЄС, зокрема щодо узгодженості з правилами Світової організації торгівлі та впливу мит.
Загалом, Китай звинуватив ЄС у використанні тактики "розділяй і володарюй" і закликав своїх виробників не укладати окремі угоди, оскільки прагне створити єдину рамкову угоду під керівництвом китайського торгового органу.
Пекін пригрозив замороженням інвестицій у країнах ЄС, які підтримали тарифи, а також запровадженням санкцій проти європейських товарів, таких як молочні продукти, свинина, бренді та автомобілі з великими двигунами.
Європейські чиновники очікують на реакцію Китаю вже наступного місяця, і держави-члени підштовхуватимуть ЄС до укладення угоди, коли це станеться.
Китай, який знизив тарифи на великі автомобілі до 15% у 2018 році, тепер попереджає про можливе повернення ставки до 25%.
Нагадаємо
Єврокомісія затвердила додаткові мита до 35,3% на імпорт електромобілів з Китаю. Рішення набуде чинності 31 жовтня. Це остаточні компенсаційні мита на імпорт акумуляторних електромобілів (BEV) з Китаю строком на п’ять років.
Водночас ЄС та Китай продовжують шукати альтернативні рішення, сумісні з вимогами СОТ, для ефективного розв’язання виявлених у ході розслідування проблем. Комісія також залишається відкрита до переговорів щодо зобов’язань по цінах з окремими експортерами, відповідно до правил ЄС та СОТ.
Великі європейські автовиробники, такі як Mercedes-Benz Group AG і BMW AG, виступили проти запровадження тарифів, побоюючись, що конфлікт може негативно вплинути на їхні продажі в Китаї, особливо в умовах, коли їхні позиції вже ослаблені.
Хоча ЄС і Китай продовжують обговорювати альтернативні рішення, поки що прориву досягти не вдалося. Це підвищує ризик ескалації "око за око" у відносинах, де обсяг двосторонньої торгівлі товарами у 2023 році склав 739 мільярдів євро.