В школах України можуть запровадити новий предмет - міжнародне гуманітарне право
Київ • УНН
Україна розглядає можливість запровадження обов'язкових навчальних курсів з міжнародного гуманітарного права в середніх школах та для державних службовців з метою підвищення обізнаності щодо захисту прав людини під час збройних конфліктів.
В Україні розглядають можливість введення обовʼязкових освітніх курсів із міжнародного гуманітарного права у загальноосвітніх школах і для держслужбовців. Про це пише УНН з посиланням на пресслужбу Мінреінтеграції.
Деталі
Це питання обговорювалося на черговому засіданні Міжвідомчої комісії з питань застосування та реалізації норм міжнародного гуманітарного права (МГП) в Україні під головуванням Віцепрем’єр-міністра Ірини Верещук.
Зокрема, планується включити у навчальну програму курси, які охоплюватимуть поняття захисту прав людини у ситуаціях збройних конфліктів, і включити теми міжнародного гуманітарного права у програми звичних шкільних дисциплін, таких як захист України, правознавство, історія
Окрім того, освітній матеріал планують поширювати у вигляді посібників, онлайн-курсів і за допомогою проведення спеціалізованих тренінгів.
В Мінреінтеграції підкреслюють, що важливим також є використання системи мотивації для вивчення цієї теми. Зараз вже проводяться конкурси із заохочувальними призами для учнів.
Доповнення
Окремою темою для розмови стало впровадження курсів із вивчення МГП для державних службовців. Верещук пропонує зробити профільне навчання з МГП обов’язковим для держслужбовців та обговорила з членами Комісії засоби для подальшого запуску відповідної навчальної програми.
Ми, як уряд, маємо зробити все, щоб поширити цю програму
Зазначається, що Комісія планує продовжити впровадження МГП у систему освіти та залучити для цього Національне агентство державної служби, Червоний Хрест, інші гуманітарні та правозахисні організації, а також експертів із міжнародного гуманітарного права.
Нагадаємо
У Міносвіти заявили, що у 2025 році частину шкіл в селах України можуть закрити, аби покращити якість навчання і оптимізувати кількість освітніх закладів.