У ДПСУ нагадали, що до суду скерували обвинувальний акт щодо колишнього командира корабля Одеського загону морської охорони, який є підозрюваним у справі танкера “Delfi”.
За версією слідства, в листопаді 2019 року командир корабля Морської охорони, перебуваючи на службі з охорони державного кордону в акваторії Чорного моря, неподалік Одеського морського порту, знав про наявні на танкері порушення та не вжив заходів щодо його затримання й конвоювання до найближчого порту.
Цитата
“Насправді ж, підстав для затримання й конвоювання судна в порт не було, адже режим державного кордону України не порушувався і порушень прикордонного законодавства з боку судна і екіпажу також не було”, — йдеться в повідомленні.
Деталі
Повідомляється, що водночас, екіпаж корабля Морської охорони, виконуючи наказ на охорону державного кордону, після проведення огляду танкера “Delfi”, зафіксував низку порушень у суднових документах, відмітив незадовільний стан самого судна, загрозу навігаційній та екологічній безпеці, зокрема, в тих погодних умовах, що прогнозувалися.
Зазначається, що про такий стан речей негайно були проінформовані взаємодіючі органи, до компетенції яких належить можливість вплинути на усунення виявлених порушень: Державна екологічна інспекція, Державна фіскальна служба, Адміністрація морських портів, Державна служба морського та річкового транспорту, СБУ та Нацполіція.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Суд стягнув з власника танкера Delfi понад 16 тис. дол. через забруднення Чорного моря
“Зауважимо, що судно „Delfi“ під прапором Молдови перебувало із закритим кордоном в територіальному морі України, користуючись свободою судноплавства, відповідно до норм міжнародного права, — отже, державний кордон України не порушувало”, — інформує ДПСУ.
В ДПСУ зауважують, що враховуючи аварійний стан судна, складні погодні умови, очевидною була необхідність проведення рятувальної операції.
Забезпечення ж безпеки плавання не належить до компетенції Морської охорони Держприкордонслужби.
Окрім того, в рамках розвитку ситуації в порту Південний відбулась міжвідомча нарада всіх структур, до компетенції яких належало вирішення питань з аварійним судном. Рішення наради зафіксовано протоколом, але конкретних дій із буксирування судна і постановки його в порт жодним компетентним відомством передбачено не було.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Суд визнав за державою право власності на танкер Delfi
Також повідомляється, що коли по відкритих каналах зв’язку капітан судна “Delfi” подав сигнал лиха, корабель Морської охорони залишався поруч, в готовності врятувати екіпаж до прибуття буксирів та катеру Морської пошуково-рятувальної служби. Водночас, корабель Морської охорони за технічними характеристиками не призначений для буксирування судна з таким дедвейтом. Але врятувати людей був готовий.
“Таким чином, командир корабля Морської охорони, як відповідальний і професійний офіцер, в межах своєї компетенції виконав всі покладені на нього завдання і з питань забезпечення охорони державного кордону, і доцільної участі у рятувальній операції, і збереження життя й здоров’я свого екіпажу”, — йдеться в повідомленні.
В ДПСУ сподіваються, що суд детально розгляне і винесе справедливе рішення в порушеному питанні.
“Державна прикордонна служба України підтримує офіцера у відстоюванні чесного імені і беззаперечної компетентності і не вбачає в діях командира корабля Морської охорони складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 425 ККУ”, — наголосили в ДПСУ.
Доповнення
У справі танкера “Delfi” повідомлено про підозру колишньому командиру корабля морської охорони Одеського загону морської охорони.
Також колишньому капітану порту Південний повідомлено про підозру у службовій недбалості, що спричинила тяжкі наслідки — танкер “Delfi” зірвався якоря і розлив нафтопродукти.