Парламент ухвалив законопроєкт, що спростить розгляд петицій та звернень громадян
Київ • УНН
Верховна Рада України прийняла за основу урядовий проект Закону "Про звернення громадян", спрямований на вдосконалення законодавства про звернення громадян та приведення його у відповідність до Закону "Про адміністративну процедуру".
Верховна Рада України прийняла за основу законопроєкт "Про звернення". Про це написав представник уряду у парламенті Тарас Мельничук у своєму телеграм-каналі, передає УНН.
Верховна Рада України прийняла за основу урядовий проєкт Закону України "Про звернення" (реєстр. №11082 від 13.03.2024). Законопроєкт спрямований на удосконалення законодавства про звернення та приведення законодавчих актів України у відповідність до ЗУ "Про адміністративну процедуру".
Деталі
За ухвалення цього документу "ЗА" проголосували 260 народних депутатів.
За даними Мельничука у проєкті нового Закону:
- визначено порядок реалізації права кожного звернутися до органів державної влади, органів влади АРК, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, інших суб’єктів, визначених законом, із зверненнями та отримати відповідь у встановлений законом строк;
- надано визначення термінам «суб’єкт звернення», «суб’єкт розгляду звернення», «уповноважена особа суб’єкта розгляду», «звернення», «послуги, зокрема з питань, які становлять загальний економічний інтерес»;
- передбачено, що суб’єкт звернення має право на отримання інформації про порядок подання та розгляду звернень, про реєстрацію звернення та стан його розгляду, а також на інформування про рішення щодо залишення звернення без розгляду; одержання письмової або у випадках, визначених законом, усної відповіді про результати розгляду звернення; оскарження ненадання відповіді на звернення або рішення про залишення звернення без розгляду;
- встановлено, що суб’єкт звернення зобов’язаний здійснювати надані йому права добросовісно та не зловживати ними;
- передбачено, що суб’єкти розгляду звернень зобов’язані: оприлюднювати на власному офіційному вебсайті інформацію про визначену сферу повноважень, порядок подання та розгляду звернень; всебічно і вчасно розглядати звернення; письмово або у передбачених законом випадках усно повідомляти суб’єкта звернення про результати розгляду його звернення; інформувати суб’єкта звернення у випадку прийняття рішення про залишення звернення без розгляду у визначені законом строки; інформувати суб’єкта звернення про порядок оскарження ненадання відповіді на звернення або рішення про залишення звернення без розгляду;
- уточнено вимоги до звернення, зокрема, передбачено, що суб'єкт звернення або представник суб’єкта звернення підписує письмове звернення у паперовій формі власноруч, в електронній формі – за його бажанням з використанням електронного підпису, крім випадків, передбачених законодавством;
- оновлено підхід до проведення особистого прийому, зокрема, передбачено можливість проводити прийом за допомогою відеоконференцзв’язку;
- удосконалено регулювання щодо розгляду петицій, зокрема, шляхом визначення особливостей їх розгляду органом місцевого самоврядування;
- передбачено, що суб’єкти розгляду забезпечують здійснення щорічного внутрішнього моніторингу за дотриманням вимог Закону «Про звернення», який полягає у систематичному, комплексному спостереженні, проведенні аналізу та оцінки роботи із зверненнями з метою її вдосконалення та прогнозування розвитку.