
Кібератака на "Укрзалізницю": експерт розповів про проблеми із кібербезпекою
Київ • УНН
Вчора сервіси "Укрзалізниці" зазнали кібератаки, що унеможливила онлайн-продаж квитків. Експерт наголошує на давніх проблемах з кібербезпекою та непрофесіоналізмі в компанії.
Учора сервіси "Укрзалізниці" стали мішенню для кібератаки, внаслідок чого стало неможливим придбання квитків онлайн. Поки фахівці намагаються усунути проблему, придбати квитки на потяг можна лише у залізничних касах. Журналіст УНН поспілкувався з експертом з кібербезпеки Костянтином Корсуном, щоб з’ясувати, як хакерська атака такого масштабу стала можливою і що треба робити, щоб уникнути подібних ситуацій у майбутньому.
З точки зору кібербезпеки в "Укрзалізниці" вже давно все проблемно. Непрофесіоналізм, корупція. Це ж державна компанія, а в наших державних компаніях беруть кум, сват, брат, але тільки не професіоналів, бо професіоналам треба забезпечити ринкову зарплату та гідні умови, а Укрзалізниця цього не може. Рано чи пізно це мало статися
Корсун нагадав, що це вже не перша атака кіберзлочинців на сервіси "Укрзалізниці", але керівництво компанії не зробило з цього жодних висновків.
"Укрзалізницю тикали носом в її колосальні проблеми. Їх уже взламували і в 2018, і в 2019 роках. Але бачите, ненавчені. Проходять роки, реєстри хакають, "Київстар" хакають, "Дію" хакають. Ніхто нічому не вчиться, а як можна чомусь протидіяти, якщо не вчити уроки", - зазначив експерт.
Кібербезпека в Україні: як захистити свої кошти від шахраїв12.03.25, 14:20 • 243081 перегляд
Він додав, що для уникнення подібних ситуацій у майбутньому необхідно запровадити системні зміни, передусім співпрацювати з професіоналами, які зможуть протидіяти таким атакам. Це складний і дороговартісний процес.
Простих рішень не буває, тому що це складна проблема. "Укрзалізниця" – це величезна компанія з величезною кількістю ресурсів, величезною кількістю людей. Треба було брати в штат або ще якимось іншим чином співпрацювати з фахівцями, формувати професійну команду, яка була б спроможна захистити сервіси від кібератак. А це довго, складно і дорого
Корсун також зазначив, що професійність і кваліфікованість є головними умовами для того, щоб подібні ситуації більше не повторювалися.
"Ключове тут – професійність підходу, кваліфікованість. Якщо цього немає, а все підміняється кумівством або імітацією бурхливої діяльності, то все закінчується приблизно ось так", - резюмував він.
Доповнення
Системи "Укрзалізниці" зазнали кібератаки, повідомили у компанії. Спочатку вказували на технічний збій IT-системи. Зазначається, що продаж квитків онлайн призупинено, але рух поїздів стабільний, їх курсування відбувається без затримок.
Також представники залізничного перевізника повідомили, що було збільшено кількість працюючих кас, щоб забезпечити всіх бажаючих квитками. В Укрзалізниці запевняють, що каси працюють ефективно і в середньому людині потрібно зачекати 15 хвилин, щоб придбати квиток.