Результати аудиту представляв т.в.о. керівника ДП "Укрспирт" Сергій Блескун. Він розповів, що під час аудиту було досліджено діяльність 83 підприємств, а саме: 41 підприємства ДП "Укрспирт", 39 державних підприємств концерну "Укрспирт", 1 державного підприємства ДУС, 2 державних підприємств ПАТ "Медпром".
Аудит тривав 2 місяці, і за його результатами було встановлено, що протягом останнього року працювали лише 40 із 83 заводів. Решта 43 - простоюють тривалий час.
"29 з 83 заводів обладнані зареєстрованими витратомірами-лічильниками спирту етилового; зареєстровані як акцизні склади у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СEAPПСЕ). При цьому, 22 із 83 заводів мають незадовільний технічний стан", - розповів Блескун.
За результатами технічного аудиту визначено 4 категорії підприємств:
- Виробництво харчового спирту для горілчаних підприємств, горілчаних виробів та медичної субстанції (31 підприємство);
- Виробництво біоетанолу (10 підприємств);
- Виробництво спирту денатурованого (11 підприємств);
- Промислові майданчики (29 підприємств).
Цікаво, що технічний аудит підприємств спиртової галузі проводили експерти чотирьох компаній:
- ДП "Укрспирт";
- ТОВ "Глобал Спірітс Груп" ТМ Хортиця;
- ТОВ "ЛВН Лімітед" ТМ "Nemiroff",
- ТОВ "Національна горілчана компанія": ТМ "Перша Гільдія", ТМ "HLIBNY DAR", ТМ "KOZAЦЬКА PADA".
Останніх ЗМІ називають монополістами горілчаного ринку України, а експерти – основними бенефіціарами знищення державної монополії на спирт.
Так, за даними видання Delo, компанії "Баядера Груп" сьогодні “належить” близько 33% частки алкогольного ринку, Global Spirits - 26,5% та Nemiroff - 20,5%.
За умов схвалення законопроекту №2300 (про приватизацію та демонополізацію ДП “Укрспирт”) останні стануть ще й монополістами спиртового ринку, каже політолог Владислав Дзівідзінський.
“З одного боку, у нас ринкова економіка, хоча дещо викривлена, але ми до неї прагнемо. Тому повинні бути рівні можливості у всіх учасників ринку. І дрібні алкогольні компанії мусять мати можливість бути присутніми на ринку. Тому у законопроекті ОП я вбачаю недолугу політику, яка може призвести до перекосу ринку та до повної монополізації, без контролю держави та без розуміння наслідків”, - сказав він.
Політолог додав, що стратегічні об'єкти у будь-якій країні, яка зацікавлена у максимальному захисті національних інтересів держави та суспільства, мають перебувати виключно під юрисдикцією та контролем саме держави.