Експерт назвав причини зловживання адмінресурсом на виборах з боку мерів міст
Київ • УНН
КИЇВ. 17 жовтня. УНН. Використання адмінресурсу на виборах, до чого вдаються, зокрема, чинні мери міст, на жаль, дуже поширена в Україні практика. І це є наслідком відсутності в Україні політичної культури та відповідальності, розповів у коментарі УНН політичний технолог Олександр Курбан.
За його словами, наші чиновники давно вивчили всі лазівки, які дозволяють зловживати владою та адміністративним ресурсом на виборах безкарно.
“Наші чиновники у цьому „варяться“, вони завжди вже знають як обійти закони, як зробити так, щоб не порушувати їх напряму та використати на свою користь. І це проблема.
Відсутність в Україні політичної культури і головне — відповідальності політиків, це і дає їм можливості маніпулювати громадською свідомістю, використовуючи адмінресурс. Поки що ми з цим нічого не можемо робити”, — каже експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Політолог про агітацію Кличка: адмінресурс на виборах ніхто не скасовував
За його словами, до зловживання адмінресурсом вдається, зокрема, і мер Києва, Віталій Кличко.
“Він використовує ті можливості, які в нього є. У нас така політична культура, що це вважається неприємним, але не є катастрофою. Коли за це почнуть в суд подавати, коли за це почнуть активно висвітлювати в ЗМІ, коли це стане серйозним фактором негативного впливу, тільки тоді з цим почнуться якось боротися. А поки що, це є одним із ключових елементів передвиборчої кампанії, неосудним в рамках етики політичної культури Україні”, — пояснює Курбан.
На противагу Україні, на Заході використання адмінресурсу під час виборчих кампаній гостро засуджується, і там політики дуже гостро реагують на людський осуд.
“А поки наші громадяни переносять такі речі терпляче, ніякі закони не допоможуть у боротьбі з таким явищем. У людей має з’явитися нульова толерантність до цих зловживань, і тільки тоді зможемо викорінити таку практику”, — додав експерт.
Як писав УНН, у розпал пандемії “ковід” та виборчої кампанії Кличка, київська влада вирішила витратити 1,3 млн грн на саморекламу та соціологію.