У "Київміськбуді" повідомили про зростання вартості на окремі об'єкти вже у листопаді
Київ • УНН
КИЇВ. 16 жовтня. УНН. Уже в листопаді вартість реалізації деяких об’єктів ПрАТ "ХК "Київміськбуд" виросте не менше, ніж на 3%, повідомила директор Департаменту продажів і маркетингу ПАТ "ХК "Київміськбуд" Тетяна Маркова, повідомляє УНН.
На первинному ринку житла вартість новобудов виросте однозначно, і вже найближчим часом, вважає Маркова.
"Адже за підсумками минулого року собівартість будівництва зросла на 30%, а з початку цього року – майже на 15% подорожчали будівельно-монтажні роботи. Продовжують зростати також вартість землі, прокладки та підключення до мереж, проектні та супутні їм роботи, будівельні матеріали та зарплата будівельникам. Будівельні спеціальності зараз, завдяки "прорубаному вікну в Європу", затребувані, як ніколи", - пояснила директор департаменту.
Також значення має сезонність – восени традиційно попит зростає.
"Крім факторів, що впливають на зростання собівартості будівництва, на підвищенні цін на первинному ринку житла позначаються традиційне осіннє збільшення попиту і, відповідно, цін на житло. Уже в листопаді вартість реалізації деяких об’єктів ПрАТ "ХК "Київміськбуд" виросте не менше, ніж на 3%", - повідомила Маркова.
Також представник ХК "Київміськбуд" зауважила, що курс долару має вплив на вартість "первинки" і "якщо він дорожчає, ростуть спекулятивні настрої інвесторів, активізується відкладений попит і мотивація покупців, адже ні для кого не секрет, що все населення зберігає свої заощадження у ВКВ".
"В останні тижні курс долара США вже показав певні тенденції до зростання", - додала вона.
Ще одним фактором впливу Маркова назвала зменшення якісних пропозицій на ринку житлової нерухомості.
"Зараз такий час, коли на перше місце виходять надійність забудовника і гарантії з його боку щодо взятих на себе зобов’язань – добудови об’єкта інвестування. "Київміськбуду" в цьому відношенні немає рівних", - резюмувала Маркова.
Представник найбільшого столичного забудовника також назвала основні фактори, що впливають на попит, обсяги і темпи продажів:
• найперше, вихід на ринок якомога більшої кількості якісних проектів, що буде стимулювати попит;
• по-друге, частка заявлених на ринку масових проектів і наявності в них значного обсягу малогабаритного житла (студій і однокімнатних квартир, які найкраще продаються);
• по-третє, наскільки зможе девелопер запропонувати покупцеві комфортні для нього бюджет і умови покупки в ситуації зростання цін.
"Іншими словами, забудовникові буде вигідно знизити "поріг" входу для покупця (інвестора), тобто знизити відсоток мінімального першого внеску, зробити умови розстрочки більш прийнятними, а ціноутворення – лояльним, і при цьому швидко будувати і швидко продавати", - пояснила директор Департаменту продажів і маркетингу ПАТ "ХК "Київміськбуд".