США та ЄС розходяться в думках щодо пошкодження кабелів у Балтійському морі
Київ • УНН
США вважають пошкодження двох підводних кабелів у Балтійському морі випадковістю, тоді як ЄС підозрює диверсію. Китайське судно Yi Peng 3 перетнуло обидва кабелі під час інциденту.
У США переконані, що інцидент з пошкодженням двох кабелів у Балтійському морі не було диверсією, а швидше аварією, передає УНН з посиланням на CNN.
Посадовці США впевнені, що інцидент з розʼєднанням в Балтійському морі двох кабелів є радше нещасним випадком, аніж диверсією. В ЄС з цим не погоджуються.Два кабелі – BCS East-West, що з’єднує Литву та Швецію, і C-Lion1, що з’єднує Фінляндію з Німеччиною, були раптово перервані в неділю та понеділок.
Серед європейських лідерів були ті, хто одразу висунув свої підозри. Наприклад, міністр оборони Німеччини Борис Пісторіус заявив, що "ніхто не вірить, що ці кабелі були випадково обірвані".
ЄС готує нові санкції проти тіньового флоту рф: що зміниться14 лист. 2024, 20:05 • 53312 переглядiв
Міністри закордонних справ Фінляндії та Німеччини заявили у спільній заяві, що вони "глибоко стурбовані" інцидентом і заявили про ймовірність того, що він був частиною "гібридної війни", зокрема згадавши росію у своїй заяві. Як зазначають в CNN, подібні заяви були зроблені не безпідставно.
росії висунули звинувачення у веденні гібридної війни проти Європи після низки підозрілих інцидентів, підпалів, вибухів та інших актів диверсії в багатьох європейських країнах, що були простежені до Москви.
До того ж інцидент стався через кілька тижнів після того, як в США заявили про підозру, що москва, ймовірно, буде цілитися на підводну інфраструктуру.
Також підозрілими були переміщення російських суден у європейських водах і значне посилення спеціалізованого російського секретного підрозділу морської піхоти, якому було доручено досліджувати морське дно.
Двоє американських чиновників, що від самого початку були ознайомлені з інцидентом, повідомили CNN, що не вважають росію або будь-яку іншу країну причетною до обрізання кабелів. Втім, вони сказали, що на їхню думку, ймовірно, інцидент було спричинено затягуванням якоря від судна, яке пропливало поруч.
Такі аварії траплялися й раніше, хоча й не так швидко, як це було у неділю та понеділок. Проте правоохоронні органи Швеції та Фінляндії мають іншу думку про цю ситуацію: вони впевнені, що завдана шкода ж навмисною. Тож, наприклад, Національне бюро розслідувань Фінляндії оголосило про відкриття кримінального розслідування за ймовірними злочинами, пов’язаними з тяжкими злочинами та втручанням у зв’язок.
Цікаве судно
Однак, є одне судно, що все ж викликало інтерес в американської влади. За даними від Kpler, що відстежує судна, корабель під китайським прапором Yi Peng 3 перетнув обидва кабелі приблизно в той час, коли їх було обірвано.
Американський чиновник і представник західної розвідки назвали це судно причетним до інциденту, але поки що не знайшли жодних зв’язків між цим кораблем і державами чи організаціями, які б замовили подібну діяльність.
Зараз Yi Peng 3 стоїть на якорі в міжнародних водах Каттегату, приблизно в 30 милях від узбережжя Данії та Швеції. За словами Дімітріса Ампацідіса, аналітика Kpler, Yi Peng 3 пов’язана з Win Enterprise Ship Management і зареєстрована як власність Ningbo YiPeng Shipping Co Ltd.
Станом на 20 листопада 2024 року ані судно, ані ці організації не фігурують в опублікованих санкційних списках. Однак історичні торгівельні дані показують, що судно перевозило російське енергетичне вугілля та вугілля з Мурманська та Находки щонайменше сім разів