Рада спростила видачу дозволу на ремонт деяких доріг
Київ • УНН
КИЇВ. 4 лютого. УНН. Верховна Рада ухвалила в цілому законопроект № 2680 щодо оптимізації дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності. Відповідне рішення підтримали 267 народних депутатів України, передає кореспондент УНН.
Деталі
Законопроектом пропонується, зокрема, скасувати необхідність отримання дозволу на виконання будівельних робіт з реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із ЗУ “Про оцінку впливу на довкілля”, та запровадження отримання права на виконання вказаних будівельних робіт на таких спорудах на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Також проект пропонує уточнення терміну “будівництво” у таких законодавчих актах як Господарський кодекс України, Гірничий закон України, закони України “Про державно-приватне партнерство”, “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, “Про концесію”.
Що було раніше
Напередодні Рада ухвалила за основу законопроект, яким передбачається, аби вартість нового будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування визначалася на підставі методик і правил, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, яким наразі є Мінінфраструктури.
Доповнення
Президент України Володимир Зеленський зі своєю програмою “Велике будівництво” приписує собі великі обсяги ремонту доріг. В одному з інтерв’ю наприкінці минулого року він зазначав, що “вже зробили, й це підтверджено, чотири тисячі кілометрів доріг у цьому (2020 — ред.) році, що перевищує загальну кількість кілометрів доріг, зроблених за попередні 10 років. За рік зробили в 10 разів більше, ніж за десять років у сумі”. Однак, такі ж заяви лунали і за попередньої влади, і цифри за рік називалася майже такі ж.
Водночас багато критики лунало щодо виділення коштів на будівництво доріг з “ковідного фонду”. Для порівняння, на кінець 2020 року з нього на будівництво, реконструкцію та ремонт автодоріг державного значення було спрямовано 24,9 млрд грн, тоді як на охорону здоров’я — 14,7 млрд грн.
Зокрема, колишній радник голови Офісу Президента Андрія Єрмака Ігор Уманський заявляв, що кошти з коронавірусного фонду, які виділили на будівництво доріг, присвоїв так званий “картель”.
Додамо, за даними дослідження, 48% громадян підтримують виділення коштів з Фонду боротьби з коронавірусом на будівництво доріг, а 50% не підтримують.
Зауважимо, всього в Україні на сьогодні 419,4 тис. км доріг. Всі вони у зоні відповідальності різних інституцій. Державних доріг в Україні 46,6 тис. км. Вони належать Укравтодору. За них відповідають його структурні підрозділи в областях.