Повномасштабна війна змінила ринок ритейлу: які вимоги перед компаніями ставили вендори

Повномасштабна війна змінила ринок ритейлу: які вимоги перед компаніями ставили вендори

Київ  •  УНН

 • 105154 перегляди

Read in English

Початок повномасштабної війни суттєво вплинув на співпрацю між українським бізнесом та його іноземними постачальниками: більшість постачальників переглядають умови, підвищують вимоги до фінансової стабільності та вимагають повної передоплати, що ще більше ускладнює фінансове становище українських компаній.

Початок повномасштабної війни суттєво вплинув на співпрацю між українським бізнесом та їхніми іноземними постачальниками. Більшість вендорів переглянули умови співпраці, що додатково ускладнило фінансовий стан компаній з України. Про це в ексклюзивному коментарі УНН повідомили в "Асоціації ритейлерів України" (RAU).

"Багато постачальників почали переглядати умови співпраці, підвищуючи вимоги до фінансової стабільності та страхування ризиків. Крім того, деякі компанії зосередилися на розвитку прямих контактів з українськими підприємцями для мінімізації ризиків", - зазначили в Асоціації.

Більшість іноземних постачальників, серед них і постачальники техніки і електроніки, почали працювати з українськими ритейлерами лише за умови повної передоплати. Водночас до лютого 2022 року майже всі вендори техніки надавали товар під реалізацію. Ця вимога стала додатковим тягарем для підприємців, які через бойові дії вже й так зіштовхнулися з дефіцитом ліквідності та потребоєм в оперативному відновленні ланцюгів постачання.

Інші постачальники скоротили або взагалі припинили надання кредитних ліній, що також додатково ускладнило фінансовий стан українських компаній.

Це призвело до того, що окрім оперативної реакції на безпекові виклики, ритейлери змушені були шукати альтернативні фінансові рішення для підтримання своїх операцій.

Пішли з ринку або перечікували: як іноземні постачальники відреагували на початок повномасштабної війни3 лип. 2024, 12:59 • 105023 перегляди

Контекст

Початок повномасштабного вторгнення глибоко вплинув на економіку України, а бізнес зіштовхнувся з цілою низкою проблем, які потребували оперативного вирішення. Не виключенням стала й сфера ритейлу, яка у великій мірі залежала від імпорту товарів.

Бізнес є бізнес і, звісно, всі боряться, перш за все, за власне благо. Не виключенням стали й іноземні компанії, у плани деяких з них не входило йти на поступки українським партнерам і вони поставили досить жорсткі умови для подальшої співпраці. Це своєю чергою збільшило фінансові витрати в українських ритейлерів і деякі з них не змогли подолати ці виклики без залучення додаткового фінансування, кредитів та розстрочок платежів.

Деяким українським компаніям довелося вдаватись до вимушених рішень для того, щоб зберегти свій бізнес. Наприклад, мережа техніки і електроніки Eldorado ініціювала процедуру досудової санації для того, щоб розрахуватися з боргами перед постачальниками, що виникли внаслідок бойових дій в Україні. Так, у кінці квітня Господарський суд Києва затвердив план досудової санації, згідно з яким Eldorado гарантовано погашає 30% від суми заборгованості протягом п’яти років, 30% - підлягають списанню і ще 40% кредитори отримають після відшкодування збитків, завданих росією.