Пішли з ринку або перечікували: як іноземні постачальники відреагували на початок повномасштабної війни

Пішли з ринку або перечікували: як іноземні постачальники відреагували на початок повномасштабної війни

Київ  •  УНН

 • 105023 перегляди

Read in English

Як зазначається, деякі компанії-постачальники через безпекові ризики та невизначеність щодо логістики і фінансових транзакцій тимчасово припинили свої операції в Україні, очікуючи стабілізації ситуації.

Іноземні постачальники дуже по-різному реагували на початок повномасштабного вторгнення, деякі з них навіть вийшли з ринку України, не бачачи можливості продовження бізнесу. Про це в ексклюзивному коментарі УНН повідомили в "Асоціації рітейлерів України" (RAU).

Як зазначається, деякі компанії-постачальники через безпекові ризики та невизначеність щодо логістики і фінансових транзакцій тимчасово припинили свої операції в Україні, очікуючи стабілізації ситуації.

"Деякі підприємства також стикнулися з проблемами транспортування товарів через закриття портів та блокування транспортних шляхів. Особливо це стосувалось постачальників техніки та електроніки. Через військові дії багато з них не могли забезпечити безперервний ланцюг постачань, що призвело до певного, але не довгострокового, дефіциту товарів в Україні", - розповіли в Асоціації.

Водночас деякі компанії навіть вийшли з українського ринку, не бачачи можливості продовження бізнесу в умовах війни. Хоча згодом, більшість з них відносно швидко повернулась на українськи полиці. 

Реакцію іноземного бізнесу на повномасштабне вторгнення можна пояснити прагненням мінімізувати ризики та захистити свої інтереси в умовах високої невизначеності та безпекових загроз.

Однак, і українським ритейлерам довелося нелегко, адже окрім відсутності постачання товарів перед ними поставали інші виклики.

"Перервані ланцюги постачання, обстріли, знищені магазини, розподільчі центри, склади, тощо. І, певно, ніхто не буде сперечатись, що українські споживачі (за виключенням тих територій, на яких безпосередньо велися бойові дії) мінімально відчули наслідки цих викликів", - наголосили в Асоціації.

Контекст

Початок повномасштабного вторгнення глибоко вплинув на економіку України, а бізнес зіштовхнувся з цілою низкою проблем, які потребували оперативного вирішення. Не виключенням стала й сфера ритейлу, яка у великій мірі залежала від імпорту товарів.

Бізнес є бізнес і, звісно, всі боряться, перш за все, за власне благо. Не виключенням стали і іноземні компанії, у плани деяких з них не входило йти на поступки українським партнерам і вони поставили досить жорсткі умови для подальшої співпраці. Це своєю чергою збільшило фінансові витрати в українських ритейлерів і деякі з них не змогли подолати ці виклики без залучення додаткового фінансування, кредитів та розстрочок платежів.

Деяким українським компаніям довелося вдаватись до вимушених рішень для того, щоб зберегти свій бізнес. Наприклад, мережа техніки і електроніки Eldorado ініціювала процедуру досудової санації для того, щоб розрахуватися з боргами перед постачальниками, що виникли внаслідок бойових дій в Україні. Так, у кінці квітня Господарський суд Києва затвердив план досудової санації, згідно з яким Eldorado гарантовано погашає 30% від суми заборгованості протягом п’яти років, 30% - підлягають списанню і ще 40% кредитори отримають після відшкодування збитків, завданих росією.