Перша панельна дискусія на конференції "MHP Procurement Conference 2024: великий бізнес про закупівлі": підсумки
Київ • УНН
На конференції MHP Procurement Conference 2024 експерти обговорили оцінку ефективності закупівель. Спікери наголосили на важливості вимірювання роботи підрозділу закупівель та формування власних показників у компаніях.
Завершилась перша панельна дискусія на конференції "MHP Procurement Conference 2024: великий бізнес про закупівлі", передає УНН.
До неї долучилися:
- Дмитро Пташник, директор департаменту закупівель МХП;
- Олександра Шеховцова, директорка із закупівель Райффайзен Банку Україна;
- Тарас Ніколаєнко, Chief Procurement Officer, Fozzy Group;
- Андрій Телюпа, директор департаменту закупівель Національного банку України.
Спікери багато обговорювали оцінку ефективності процесу закупівель і наголошували на тому, що обов'язково потрібно вимірювати роботу підрозділу закупівель. Адже у кожної компанії з часом формуються власні показники.
Наприклад, у Національному Банку України – 3 показники для вимірювання. Один з них — вимірювання % закупівель, які проводяться через відкриті торги. Так дотримуються прозорості.
У Raiffeisen Bank 5-6 показників, де вага кожного становить не менше 10%, аби його досягнення було помітним.
У МХП, крім OKR, для працівників ще вимірюють NPS задоволеності співпраці компанії з МХП з ринком, а також оцінюють взаємодію з внутрішніми замовниками. За останній рік вона зросла вдвічі.
У Fozzi Group звертають увагу на EBITDA та зовнішній NPS.
Цікаво, що спікери запропонували замінювати слово "ціна" на "цінність", коли йдеться про роботу відділу закупівель. Адже його функцію часто не помічають. Тому що з продажами все зрозуміло – вони приносять гроші. Закупівлі – теж, але… витрачаючи.
Наприклад, формуючи додану цінність для бізнесу і відносини з ринком. Також у закупівель обов'язково мають бути політики роботи – з чітко зафіксованими правилами і вимогами.
Ще один важливий компонент – попередження репутаційних ризиків. Адже на бекграунд постачальника завжди звертають увагу як у публічних, так і в закупівлях приватних компаній. Зазвичай саме закупівлі – один з бізнес-процесів, який ніколи не буде статичним. Тому слід бути готовим до постійних трансформацій і гнучкості, щоб відповідати запитам бізнесу.