$42.180.00
49.230.00
Графіки відключень електроенергії

АМКУ просить Косюка не зменшувати об'єми виробництва "Нашої Ряби"

Київ • УНН

 • 19929 перегляди

КИЇВ. 10 квітня. УНН. Антимонопольний комітет України звернувся до компанії МХП, виробника курятини "Наша Ряба" із проханням не знижувати продуктивність і реалізацію на внутрішньому ринку, щоб не допустити дефіциту продукту, повідомляє УНН із посиланням на пресслужбу АМКУ.

АМКУ просить Косюка не зменшувати об'єми виробництва "Нашої Ряби"

"У нинішній ситуації карантину більшість громадян України вимушені залишатися в ізоляції чи працювати дистанційно. Такі умови усувають можливості харчування в закладах громадського харчування, що призводить до перерозподілу каналів збуту харчових продуктів.

Зміна звичного способу життя призводить до зміни раціону харчування та, як наслідок, збільшення попиту на окремі види товарів у точках роздрібного продажу.

Здатність держави організувати забезпечення населення продуктами харчування є головним елементом її продовольчої безпеки", - зазначили в АМКУ.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Мінекономрозвитку озвучили рівень продовольчої безпеки України.

Водночас, ще до заяв АМКУ власник МХП Юрій Косюк повідомив, що компанія нині працює на повних потужностях саме для того, аби нагодувати країну. Також в компанії зазначили, що розуміючи кризову ситуацію в державі, "не маніпулювали і не підвищували ціни на курятину, попри зростаючий попит". 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Президент України запевнив, що нестачі харчів не буде і потреби обмежувати експорт немає.

Але варто нагадати, що минулого року АМКУ проводив дослідження на ринку курятини і був занепокоєний високою продуктивністю МХП та називав компанію такою, що має "ринкову владу" через високий % долі ринку. З такою позицією Комітету тоді не погодився МХП та заявив, що лідерство на ринку курятини отримав виключно в умовах високої конкурентності (в Україні майже 100 виробників курятини) та за рахунок значних капіталовкладень у виробництво. 

Зважаючи на такі протиріччя, незрозумілим залишається питання: чи повинні виробники продуктів харчування на тлі очікуваної продовольчої кризи збільшувати обсяги виробництва як для внутрішнього ринку, так і для експорту - до чого їх закликає Всесвітня сільськогосподарська організація ООН (ФАО) та Мінекономрозвитку України, чи, все ж таки, вони мають звужувати потенціал виробництва, аби не потрапити під санкції АМКУ. 

І що у розумінні АМКУ є "антиконкурентними діями"? У США під цим поняттям, здебільшого, розуміють таку поведінку компанії, коли вона навмисно знижує ціни, щоб захопити ринок і заблокувати конкурентів. В Україні навпаки - антиконкурентними діями вважається підвищення цін, хоча це за своєю природою не блокує конкурентів, а навпаки - дає можливість залучити їм більше клієнтів (споживачів).

"Володіння домінуючим становищем, навіть монопольним становищем - саме по собі не порушує жоден закон про конкуренцію, який мені відомий. Дійсно, шанувальники ідеї ринку повинні прагнути, щоб фірми воліли досягти домінуючого або монопольного становища з виготовлення та продажу продуктів високої якості. Порушенням закону є лише зловживання домінуючим становищем...

В цілому, підприємство, що отримало і займає домінуюче або навіть монопольне становище за допомогою правових засобів, може стягувати будь-які ціни і отримувати будь-який прибуток. Навіть в таких юрисдикціях, як ЄС, де зловживання в формі експлуатації чітко перераховані в законі, правозастосовні органи зазвичай звертають більше уваги на зловживання у формі витіснення як на такі, які ймовірно завдадуть значної і тривалої шкоди.

Більшість положень антимонопольного законодавства, зокрема і Сполучених Штатів, вимагають переконливих доказів того, що підприємство дійсно займає домінуюче або монопольне становище, перш ніж його можна буде визнати винним в зловживанні цим положенням. Зазвичай це вимагає в якості доказів володіння високою часткою ринку (у законодавстві США немає чіткого розмежування, однак 75% може бути типовим показником) і наявності істотних бар'єрів на вхід на ринок нових фірм. Для європейського антимонопольного законодавства характерний більш низький поріг концентрації для виявлення домінування; читаючи українське законодавство, я зазначив, що стаття 12 створює спростовану презумпцію домінування для 35-відсоткової частки ринку", - пояснює директор відділення економічних досліджень антимонопольного комітету Департаменту юстиції США Рассел Пітман.