Українці, готуючись до зимових свят, витрачають обачно, обирають подарунки з сенсом і віддають перевагу людському вибору над ШІ, свідчать дані дослідження Deloitte про тенденції святкового шопінгу у 2025 році в Україні, пише УНН.
Деталі
"Кількість тих, хто планує різдвяний та новорічний шопінг, за рік зросла з 65% до 75%. Все більше українців також обирають домашній формат святкування - 68% проти 54% у 2024 році", - за даними Deloitte Ukraine.
"Цьогоріч ми бачимо, що підготовка до свят стає більш зваженою та передбачливою: українці планують покупки раніше, обережніше підходять до витрат і частіше обирають те, що має особисте значення для них і їхніх близьких. За результатами дослідження, для 51% опитаних процес підготовки подарунків залишається приємним ритуалом, а не стресом", - вказав Олександр Ямпольський, лідер напряму ритейлу та оптової дистрибуції українського підрозділу.
Які тенденції
Як повідомляється, святковий шопінг українців у 2025 році має такі тенденції:
- готуються заздалегідь. Дедалі більше українців починають святковий шопінг завчасно: 18% - ще до грудня, тоді як основний період покупок припадає на 1-24 грудня (62%);
- фінансова обережність визначає святковий бюджет. Уже четвертий рік поспіль українці не збільшують витрати: 46% готові виділити на шопінг не більше чверті місячного доходу, а 54% планують вкластися у 1 000-5 000 грн;
- подарунки найближчим. Святкові покупки зосереджені навколо родини (88%) та друзів (40%). Водночас молодь частіше відходить від традиційного сценарію: 49% купують подарунки для себе;
- переважно купують офлайн. Найчастіше українці роблять святкові покупки у великих і середніх мережах супермаркетів (43%), онлайн-магазини стабільно посідають друге місце (27%), а косметичні магазини (21%) залишаються популярними завдяки попиту на подарунки «для себе й близьких»;
- онлайн-шопінг: що дратує найбільше. Покупців найбільше засмучує відсутність товарів у наявності (27%), надмірна реклама (22%) та незручні фільтри пошуку (14%);
- благодійність - невід’ємна частина підготовки до свят. 64% українців планують спрямувати частину святкового бюджету на благодійність, і 8 із 10 підтримують насамперед українських захисників на передовій;
- не довіряють алгоритмам. Найпопулярніші інструменти для вибору подарунків - вішлісти (46%), сервіси порівняння цін (54%) і онлайн-відгуки (50%). Рекомендації інфлюенсерів відіграють значно меншу роль - на них орієнтуються лише 9-10% опитаних. І лише 10% респондентів вважають, що наявність ШІ-асистента на онлайн-платформах ритейлерів полегшила б підбір святкових подарунків;
- чекають уваги й турботи від ритейлу. 18% споживачів очікують допомоги з вибором продуманих подарунків, 17% - можливості надіслати презент у святковому пакуванні та з доставкою у визначений день. Асистенти на базі ШІ цікаві лише 10% покупців.
Довідково
Як вказують у Deloitte, дослідження проводилось за допомогою багатоступеневої стратифікованої вибірки, яка представляє населення України за статтю, віком, розміром населеного пункту та видом зайнятості. Збір даних здійснювався шляхом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України. Загалом в опитуванні взяли участь понад 1 000 респондентів.
• 14787 переглядiв
• 26906 переглядiв
• 15046 переглядiв
• 27713 переглядiв
• 3024 переглядiв
• 2266 переглядiв
