Згідно з законопроектом передбачається призначення цивільного міністра оборони.
Законопроектом встановлюється, що національна безпека України - захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу та інших національних інтересів України від реальних та потенційних загроз, а загрози національній безпеці України - явища, тенденції і чинники, що унеможливлюють чи ускладнюють або можуть унеможливити чи ускладнити реалізацію національних інтересів та збереження національних цінностей України.
Проект закону визначає перелік фундаментальних національних інтересів. До них належать:
- державний суверенітет і територіальна цілісність,
- демократичний конституційний лад,
- недопущення втручання у внутрішні справи України,
- сталий розвиток національної економіки, громадянського суспільства і держави для забезпечення зростання рівня та якості життя населення,
- інтеграція України в європейський політичний, економічний, безпековий, правовий простір,
- набуття членства в Європейському Союзі та в Організації Північноатлантичного договору (НАТО),
- розвиток рівноправних взаємовигідних відносин з іншими державами.
Встановлюється, що сектор безпеки та оборони підлягає демократичному цивільному контролю. Система цивільного контролю складається з:
- контролю, що здійснюється Президентом України;
- контролю, що здійснюється Верховною Радою України;
- контролю, що здійснюється Радою національної безпеки і оборони України;
- контролю, що здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;
- судового контролю;
- громадського контролю.
Крім того, перед голосуванням керівник профільного комітету Іван Вінник запропонував поправку, згідно з якою закон також передбачає повне розкриття фінансової інформації щодо функціонування сектору безпеки та оборони. Парламентарі її підтримали.
Раніше комітет рекомендував Раді схвалити закон про нацбезпеку.
Рада ухвалила у першому читанні законопроект про нацбезпеку 5 квітня.