deshevi-manipuliatsii-zamist-arhumentiv-informatsiina-ataka-na-novu-komandu-minoborony-tryvaie

Дешеві маніпуляції замість аргументів: інформаційна атака на нову команду Міноборони триває

 • 363815 переглядiв

"Брудна" кампанія проти нової команди Міноборони та ДП "Державний оператор тилу" триває. При цьому її організатори та виконавці не особливо переймаються логікою викладу. Головне, вихопити факт з контексту та запакувати його у гарну інформаційну обгортку: "обов’язково щось вкрадуть". А типовий набір тез і синхронність їх появ у соцмережах та поширень у медіа чітко вказує, що за цим хтось стоїть, пише УНН.

Основні претензії так чи інакше стосуються тендерів на продукти харчування. Але і тут є нюанси, так, зокрема, один з псевдокспертів, залучених до інформаційної атаки, спершу на своїй сторінці у соцмережі обурювався тим, що ДОТ, мовляв, планує купувати продукти для армії за низькими цінами, яких вже не існує в природі. Але потім щось пішло не так, і автор почав обурюватися, що ціни, нібито, завищені.

Безвідмовність цієї маніпуляції полягає у тому, що при низькій ціні можна кричати, що солдат годують за копійки невідомо чим, а при високій – що її завищують, аби потім щось "вкрасти".

Остаточні висновки по нинішніх тендерах можна буде робити лише після їхнього завершення, коли буде зрозуміло, наскільки зменшилася ціна у ході торгів. А після перших поставок продуктів уже можна буде говорити про те, наскільки оптимальним є співвідношення ціна-якість.

Друга маніпуляція, яка випливає з першої, - це звинувачення на адресу "Державного оператора тилу" в отриманні 0,4% комісійних з кожного укладеного контракту. Через це, нібито, і завищуються ціни на тендерах.

Псевдоексперти чомусь забувають, що ДОТ – це хоч і державне, але підприємство. Отже, воно повинно самостійно заробляти кошти, щоб сплачувати податки державі, забезпечувати свою діяльність і не бути збитковим.

При цьому згадана цифра комісійних є абсолютно прийнятною за світовими мірками.

А той факт, що на торгах ціна за лоти падає, нівелює і цю маніпуляцію.

Третя маніпуляція від псевдоекспертів, на яку варто звернути увагу – це звинувачення у, нібито, дискримінаційних умовах тендерів.

Після "яєць по 17 гривень" всі кричали, що треба позбутися випадкових фірм-прокладок, які мають лише телефон, але примудряються вигравати тендери з харчування військових, потім годують їх невідомо чим.

Тепер, фактично, ці ж самі люди необхідну наявність певної кількості складських приміщень, одиниць автотранспорту та працівників називають дискримінаційними умовами.

І таким чином лобіюють інтереси так-таки фірм-прокладок.

Контекст

Уже другий тиждень проти Міноборони та ДП "Державний оператор тилу" ведеться спланована інформаційна кампанія, виконавцями у якій є псевдоексперти, які співпрацювали з Віктором Медведчуком та іншими проросійськими політиками.

Політолог Ігор Рейтерович в ексклюзивному коментарі УНН висловив думку, що велика кількість однотипних повідомлень із негативом на Міноборони та "Державного оператора тилу" свідчить про сплановану кампанії з їхньої дискредитації.

"Зрозуміло, що це спланована кампанія, оскільки дуже багато однотипних повідомлень, які стосуються діяльності особливо цього ДП ("Державного оператора тилу" – ред.). Вони схожі. Як правило засновані на одній інформації і достатньо цілеспрямовано розсилалися мережею tg-каналів. Я більше схильний вважати, що це якісь внутрішні історії, просто боротьба за вплив, і намагання просунути своїх людей, щоб вони зайняли ті чи інші посади.

Звичайно, є варіант, що активісти звернули увагу дійсно на порушення, які вони описують, у подібних повідомленнях, але тоді питання, чому немає реакції з боку МОУ на звернення, у тому числі представників громадських рад і так далі. Тому, мені здається, це більше схоже на переформатування певних посад і намагання збити одну людину для того, щоб просунути іншу", - зазначив Рейтерович.

"Державний оператор тилу": презентація відбулася, що далі26.12.23, 09:45

Популярні

Новини по темі

Сенат США підтримав законопроект про допомогу Україні

 • 30676 переглядiв