Стало відомо, чому в Україні місцями зникає мобільний зв'язок

Стало відомо, чому в Україні місцями зникає мобільний зв'язок

Київ  •  УНН

 • 44881 перегляди

КИЇВ. 9 січня. УНН. Використання українцями незаконно діючих пристроїв, а також експлуатація радіоелектронних засобів (РЕЗ) з недотриманням умов користування створює завади мобільному зв'язку в Україні. Про це повідомила прес-служба підприємства "Український державний центр радіочастот" у відповіді на запит кореспондента УНН.

"У 2018 році на території України виявлено майже 7000 фактів з ознаками порушень Закону України "Про радіочастотний ресурс". Найбільше характерними з них є використання незаконно діючих пристроїв, а також експлуатація радіоелектронних засобів з недотриманням умов користування. Переважна кількість випадків порушень припадає на такі радіотехнології, як широкосмуговий радіодоступ, радіорелейний зв'язок та цифровий стільниковий радіозв’язок... Усе це впливає на загальну електромагнітну обстановку в країні", - зазначили в прес-службі підприємства.

За інформацією відомства, зокрема РЕЗ цифрового стільникового зв’язку зазнають великого впливу через джерела радіозавад у смугах частот загального користування. Крім того, громадяни використовують заборонені до використання РЕЗ – наприклад, заборонені в Україні та ЄС радіотелефони стандарту DECT 6.0. Останні працюють у діапазоні частот, що визначені державою для розвитку мереж 3G.

При цьому в держцентрі додали, що погіршення якості мереж стільникового зв’язку відбувається і через експлуатацію підсилювачів, або повторювачів сигналу, - так званих репітерів, що встановлюються несанкціоновано. Як правило, їх використовують підприємства та приватні особи для покращення покриття мереж зв’язку у місцях із поганим проходженням радіохвиль (насамперед, в напівпідвальних офісних приміщення, кафе, ресторанах, підземних паркінгах тощо. Як пояснили в держцентрі, такі пристрої установлюють самовільно, без належних налаштувань, що призводить до створення завад найближчим стільниковим базовим станціям.

Усього, за даними відомства, протягом минулого року держцентр виявив близько 7000 фактів з ознаками порушень.

Нагадаємо, 2017 року зросла кількість скарг українців на якість надання послуг зв’язку. Серед іншого українці висловлюють незгоду зі списанням оператором мобільного зв’язку коштів з особового рахунку користувача.