Соцмережі витісняють телебачення як джерело інформації - дослідження

Соцмережі витісняють телебачення як джерело інформації - дослідження

Київ  •  УНН

 • 24712 перегляди

Read in English

Соціальні мережі та месенджери замінили телебачення як основне джерело суспільно-політичної інформації для більшості українців у віці 18-65 років, згідно з дослідженням з медіаграмотності.

Основним джерелом отримання суспільно-політичної інформації для більшості українців є соціальні мережі та месенджери, а телебачення поступово втрачає свої позиції. Про це свідчить дослідження "Індекс медіаграмотності української аудиторії". Його презентувала старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН Марта Наумова, її слова цитує УНН.

Телебачення вже перестає бути центральним, головним, основним джерелом інформації для більшості аудиторії у віці 18/65 років. Тому що ми робили ще дослідження… ми досліджували категорію пенсіонерів – і у цій групі, звичайно, телебачення є ключовим джерелом інформації. Але для більшості українців від 18 до 65 (років – ред.) телебачення не є ключовим джерелом інформації. Лише 32% дивились телебачення за останній тиждень. А головні все ж таки джерела – це соціальні мережі й месенджери: 52% і відповідно 53% - більше половини.

– зазначила медіаекспертка Наумова.

Деталі

Наумова додала, що їхні дані свідчать про те, що також зросла частика тих хто дивиться різні відеоблоги на ютубі та інших сервісах. Цьогоріч їх стало ще на 10% більше.

Image

В той же час відчутно знизилась кількість прихильників телемарафону "Єдині новини".

Ставлення до "Єдиного марафону" за рік погіршилося. Частка тих, хто вважає формат телемарафону виправданим, знизилася з 58% до 41%. Кількість тих, хто не сприймає такий формат і ставиться до нього скоріше негативно, зросла з 12% у 2022 році до 27% у 2023-му. Хоча 41% вважає, що такий формат є виправданим в умовах війни, але більшість аудиторії шукає інформацію в інших джерелах.

– розповіла спікерка.

Наумова також зауважила, що 30% респондентів переконані, що медіа працюють в інтересах власників та інвесторів медіа, 25% вважають, що медіа працюють в інтересах Української держави, а також суспільства в цілому.

Тобто простежується тренд за два роки війни, що, на переконання аудиторії, медіа все ж працюють в інтересах держави.

 – відзначила науковиця.

Загалом, за її словами, згідно з отриманими результатами, медіаграмотність 3% українців є низькою, у 21% – нижча за середню, 62% має вищий за середні рівень медіаграмотності і 14% – високий.

Більшість українців у вільний час надають перевагу зустрічі з друзями, перегляду телевізора та соцмереж - соцопитування29 січ. 2024, 14:08 • 23667 переглядiв

Довідково

Кількісне дослідження "Індекс медіаграмотності української аудиторії" відбулось методом інтерв'ю "обличчя до обличчя" за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI).

Обсяг вибірки склав 1200 респондентів — доросле населення України (18+). Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.

На початку 2024 року дослідження було проведено вже вчетверте, і його результати дають змогу зрозуміти, як вплинув другий рік повномасштабної війни на медіаграмотність суспільства.