Колишній керівник збиткової “Укрзалізниці” зажадав 17 млн грн компенсацій за звільнення
Київ • УНН
КИЇВ. 20 липня. УНН. Колишній голова правління Укрзалізниці Володимир Жмак вимагає від “Укрзалізниці” відшкодувати йому 16,8 млн грн моральної шкоди у зв’язку з незаконним звільненням. Про це свідчать дані Єдиного реєстру судових рішень, передає УНН.
Відповідний позов до Шевченківського районного суду міста Києва Жмак подав на початку липня цього року.
Згідно з текстом ухвали, Жмак вимагає визнати незаконним наказ про припинення трудового договору та поновити його на посаді голови правління “Укрзалізниці”. Моральну шкоду через звільнення з компанії Жмак оцінив у розмірі 16,8 млн грн.
Крім цього, Жмак вимагає стягнути з “Укрзалізниці” середній заробіток за весь час вимушеного прогулу: з дня звільнення до дня поновлення на посаді.
Провадження у справі відкрито. Підготовче засідання планується провести 16 серпня.
Доповнення
Володимир Жмак вважається людиною Михаїла Саакашвілі. Наприкінці серпня минулого року він був призначений керівником “Укрзалізниці”, а вже у вересні взяв в свою команду колишнього керівника грузинської залізниці Іраклі Езугбая. Минулий рік “Укрзалізниця” завершила зі збитком понад 11 млрд грн, зокрема через рішення Езугбая знизити тарифи на вантажні перевезення.
У НАБУ порахували, що занижені тарифи на вантажні перевезення за останні два роки завдали збитків “Укрзалізниці” на 17 млрд грн.
Голова ТСК з питань оцінки критичного стану “Укрзалізниці” Юлія Гришина своєю чергою пояснила, що занижені тарифи в першу чергу потрібні фінансово -промисловим групам, які користуються послугами залізниці. Іншими словами, на збитках “Укрзалізниці” багатіють олігархи.
Езугбая теж міг мати приватний інтерес при запровадженні низьких тарифів “Укрзалізниці”. Раніше він працював на “Індустріальну групу Грузії”, яка має свій порт в Україні і перевозить залізницею вантажі. Тож, чим дешевші тарифи, тим більше заробляє грузинська компанія в Україні. Нардепи відкрито називали це конфліктом інтересів, проте ані НАЗК, ані НАБУ розслідуванням дій Езугбая не займалася.
Варто додати, що антикорупціонери активізували свою роботу лише після створення профільної ТСК у Верховній Раді. До цього часу вони ігнорували корупцію на залізниці і демонстрували нульові показники. Минулого року, наприклад, вони направили до суду лише одну справу п’ятирічної давнини.