Карантин спровокував збільшення звернень до НБУ: питали про готівку та кредитні канікули
Київ • УНН
КИЇВ. 19 травня. УНН. Через карантину у першому кварталі 2020 року Національний банк України отримав у півтора рази більше звернень, ніж у попередньому кварталі. У більшості випадків зверталися через тимчасовий дефіцит готівкової валюти у касах банків та кредитні канікули. Про це повідомляє УНН із посиланням на пресслужбу НБУ.
“У першому кварталі 2020 року Національний банк отримав та опрацював близько 10 тис. звернень споживачів фінансових послуг. Кількість дзвінків на "гарячу“ лінію зросла у два з половиною рази та сягнула 5,6 тис. звернень”, — сказано у повідомленні.
Зазначається, що це пов’язано з тим, що громадяни частіше зверталися до Національного банку за роз’ясненнями. Зокрема, про проблеми, що виникли через карантинні обмеження у березні. "Три ключові питання споживачів під час карантину: тимчасовий дефіцит готівкової валюти у касах банків, кредитні канікули, а також платіжні картки та онлайн-операції", - додали у НБУ.
Кількість звернень, пов’язаних з карантином, поступово зменшилася до кінця березня.
“У першому кварталі 2020 року споживачі найчастіше зверталися стосовно роботи п’яти банків...Кожне друге письмове звернення по банках (49% від загальної кількості) стосувалося державних банків. Близько третини — 29% — звернення по банкам з іноземним капіталом. Решта — 22% — стосувалися приватних банків. Дві третини письмових звернень по банкам — 66% — мали ознаки порушення прав споживачів. Таких звернень ми отримали 1011”, — додається у повідомленні.
Зокрема, за даними НБУ, були виявлені такі ознаки порушення прав споживачів: банк вводить в оману споживача стосовно процентної ставки за кредитом (фактична процентна ставка за кредитом виявляється значно вищою, ніж рекламував банк), приховує додаткові платежі за кредитом, порушує умови повернення кредиту, самовільно збільшує кредитний ліміт, нараховує відсотки на раніше нараховані відсотки, списує до 50% із зарплати чи інших нарахувань у рахунок погашення боргу.
Також зафіксовані випадки, коли банк без попередження збільшує тарифи за користування карткою, приховує умови дострокового зняття коштів з депозиту, інформацію про додаткові комісії та штрафи за депозитом, нав’язує оформлення кредитної картки при отриманні зарплатної чи пенсійної карток.
Нагадаємо, Національний банк України визначив методику оцінки облігацій підприємств з державною гарантією.