До цього “врятувати” танкер не змогли ні власник Delfi, який аж до кінця липня вимагав дотримання його прав на самостійну ліквідацію аварії, ні мер Одеси Труханів, який особисто в гідрокостюмі пірнав під танкер і обіцяв його підняти до 10 серпня.
За підсумком провальних спроб, терпіння Президента, схоже, лопнуло і з серпня він поклав персональну відповідальність на міністра інфраструктури Владислава Криклія.
“Міністр інфраструктури буде курирувати це питання особисто”, — повідомляють телеграм канали з посиланням на джерела в Офісі Президента.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Підняття Delfi: чому так довго
Спочатку передбачалося, що піднімати танкер за дорученням держави буде переможець конкурсу АМПУ з кращою пропозицією ціна/якість. Суми звучали різні, аж до 1,5 млн євро. Ці гроші мала витратити держава, а після — вимагати компенсацію від власника судна. Але днями Криклій повідомив, що надійшла інша пропозиція — безкоштовна. Дві авторитетні компанії “Бруклін — Київ” Юрія Губанкова і “Краншип” Андрія Іванова запропонували міністерству свою безоплатну допомогу. Вони домовилися, що “Краншип” підніме танкер, а “Бруклін — Київ” самостійно профінансує ці роботи.
Після такої новини Криклій, як у одеситів, так і інших причетних, песимізм змінився оптимізмом.
“Буксири компанії P & O Maritime Ukraine за наш рахунок, безоплатно для держави, брали участь в попередніх спробах відтягнути танкер. І ми готові допомагати в наступних спробах — уже з нашими репутабельними колегами. Оцінюю, шанси на успіх на кілька порядків вище, ніж у судновласника, так як їх професіоналізм питань не викликає. Бажаємо колегам удачі. Готові допомагати так само, як і раніше”, — написав у FB співвласник групи терміналів TIS і буксирного компанії P & O Maritime Ukraine Андрій Ставніцер.