omelyanu-predlagayut-uyti-v-otstavku-iz-za-kontsessii-porta-yuzhnyy

Омеляну предлагают уйти в отставку из-за концессии порта “Южный”

 • 4694 переглядiв

За його словами, аргументація МІУ необхідності концессіонірованія кращого порту країни тим, що "держава - поганий менеджер" не витримує ніякої критики.

"Такі байки - це просто смішно. Сім з десяти найбільших портів світу - державні. З них шість китайських і один сінгапурський. Чому в Китаї, Сінгапурі та інших країнах державні підприємства прибуткові, а у нас кажуть, що держава - неефективний власник? Може, це менеджери в міністерстві погані? Тоді йдіть у відставку, якщо ви такі нездари. Ефективність залежить не від форми власності, а від якості управління та зацікавленості управлінців. Оскільки у нас таке погана якість управління і відсутність зацікавленості в результатах - тому такі байки народу і розповідають ", - пояснив Борисов.

Експерти галузі вважають, що підготовка Мінінфраструктури ТЕО концесії порту "Південний" - це суперечливий крок, яким міністр Володимир Омелян спростував сам себе, оскільки раніше він гарантував, що в "новій" концесії ніхто не буде експериментувати на стратегічних об'єктах на кшталт "Південного". На думку Михайла Борисова, віддавати такі високорентабельні підприємства приватного підприємця - це удар в спину українській економіці.

"Це просто розпродаж країни. Навіть в африканських країнах такого немає. 90% промислових підприємств вже знаходяться в приватній власності. Так що треба все роздати? І що у нас поліпшилося? Ми ж пам'ятаємо приватизацію тієї ж Криворіжсталі. Що змінилося? Нічого. Від цього країні не стало краще. А за недотримання умов приватизації ніхто так і не залучив нових власників до відповідальності ", - підкреслив Борисов.

Він додав, що в нормальній країні питання про передачу в концесію прибуткового і, особливо, стратегічно важливого для держави підприємства, ніхто не ризикнув би навіть озвучити. Оскільки, як вважає експерт, - це ганебні ініціативи для будь-якого цивілізованого уряду.

"Як можна прибуткові державні підприємства комусь віддавати, здавати, продавати? Я цього просто не розумію. Ніякої концесії портів бути не може. Це стратегічна галузь і концессіоніровать її, з моєї точки зору, категорично не можна ", - упевнений експерт.

За словами Борисова, якщо Києву не потрібні державні порти, і столична влада щосили намагаються їх позбутися, є можливість передати ці об'єкти у власність міст.

"Порт не може бути збитковим. Якщо порти державі не потрібні, я вважаю, нехай повертають їх місцевим громадам. Переважна більшість портів України були колись міською власністю. Їх відібрала у міст радянська влада. Радянської влади вже немає - поверніть порти у власність міст ! Але чомусь в Києві не хочуть їх повертати. хочуть продати або так чи інакше за них отримати гроші ", - зазначив Борисов.

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури підготувало ТЕО передачі ДП МТП "Южний" в концесію. Міністр інфраструктури раніше заявив, що процес передачі держпортів в концесію стримує лише неприйнятий досі новий законопроект "Про концесії". Документ пройшов перше читання в парламенті і викликав хвилю критики серед депутатів і експертів. Одна з причин невдоволення проектом - можливість передавати порти в концесію пріоритетно тим, хто вже користується їх потужностями. В ДП МТП "Южний" тривалий час глибоководні причали і землю використовує компанія Портінвест Ріната Ахметова. На думку депутатів, новий закон "Про концесії" був написаний під інтереси олігархів.

Українські Національні Новини

Політика

    Популярні

    Новини по темі

    Порошенко відреагував на смертельну ДТП на Житомирщині

     • 13349 переглядiв

    Організатори назвали ціни квитків на Олімпіаду-2020

     • 15546 переглядiв

    Через сильні дощі в Японії загинули 217 людей

     • 8484 переглядiв

    На Дніпро обрушився величезний град

     • 26684 переглядiв