Там пояснили, що система Prozorro сама по собі не здатна викорінити корупцію на торгах, вона виконує функцію автоматичної оцінки тендерних пропозицій за тими критеріями, які виставив замовник. І мова йде не тільки про критерії ціни. Якщо замовнику потрібні додаткові гарантії надання якісних послуг, він на рівні з ціновим критерієм може виставити і інші, пояснили у відомстві.
"Перелік критеріїв та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного з критеріїв замовник визначає в тендерній документації. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою 70 відсотків, крім випадків застосування процедури конкурентного діалогу", - відзначили в МЕРТ.
Крім того замовник повинен вимагати від учасників підтвердження професійної придатності і документальне підтвердження про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, додали у відомстві.
"Тендерні пропозиції учасників, які не відповідають встановленим кваліфікаційним критеріям, повинні бути відхилені замовником і відповідно такі учасники не можуть бути визначені переможцями процедури закупівлі", - нагадали в МЕРТ.
За дотриманням прозорості торгів повинні стежити і в Антимонопольному комітеті України. Там створено спеціальну комісію з розгляду скарг, повідомляється в листі МЕРТ.
"З огляду на викладене, діючими нормами законодавства передбачена можливість оцінки тендерних пропозицій не тільки за ціною, але і за іншими критеріями, а також передбачено відхилення пропозицій тих учасників, які не відповідають кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником", - резюмували в МЕРТ.
Раніше УНН повідомляв про те, що токсичні відходи з дніпропетровського отрутомогильника виявилися під Києвом. Причиною тому став тендер місцевої влади Дніпропетровської області, де переможцем було визначено фірму без спеціальної ліцензії на право поводження з небезпечними відходами. Вигравши тендер, компанія найняла підрядника, а той в свою чергу відвіз їх під Київ. Інцидентом займається поліція.
За оцінками експертів, махінації на тендерах по утилізації небезпечних відходів мають катастрофічний масштаб. При чому, у багатьох випадках замовниками таких тендерів виступають комунальні та державні підприємства, які витрачають бюджетні гроші. Наприклад, столичне метро віддало свої небезпечні відходи компанії, яка не має бази для утилізації, а в підрядників вказує утилізатора з окупованої території.
Псевдоутілізатори і недобросовісні компанії навмисне демпінгують на торгах, знаючи що Prozorro визначає переможця за найменшою ціновою пропозицією. У підсумку, побудований за гроші ЄС львівський завод з утилізації ртутьвмісних відходів простоює без роботи, оскільки не може конкурувати на торгах з посередниками, які навмисне занижують ціни на свої послуги.