Україна приєдналася до числа 100+ країн, які практикують концесію інфраструктури
Київ • УНН
КИЇВ. 13 жовтня. УНН. Практика передачі інфраструктурних об'єктів в концесію популярна в більш ніж 120 країнах. Шляхом концесії за кордоном виводять в комерційну привабливість цілі галузі. Про доцільність передачі в концесію вітчизняних портів, аеропортів, вокзалів, доріг в коментарі УНН розповів аналітик компанії "Pro-Consulting" Олександр Тимошенко.
За його словами, концесія дозволяє швидко і ефективно модернізувати зношені інфраструктурні об'єкти.
"Після передачі об'єктів в концесію створяться нові правові важелі реконструкції державних об'єктів власності, що дозволяють одночасно запустити проекти з модернізації. Сторони, зацікавлені в обопільних зобов'язання, і держава, і інвестор, і населення, підвищать ділову активність, тим самим збільшать попит на такого роду партнерські зобов'язання ", - розповів Тимошенко.
У довгостроковій перспективі як внутрішні, так і зовнішні потоки інвестиційних коштів поліпшать загальний добробут країни, додав експерт. За рахунок створення робочих місць і поліпшення якості послуг, що надаються, уточнив він.
Також, за словами Тимошенка, концесія є ефективним інструментом залучення інвестицій.
"Державно-приватні партнерські взаємини формують відповідне організаційне та інституційне середовище, а також покращують інвестиційний клімат. За період терміну власник за концесійною угодою залучає інвестиції в оновлення своїх фондів, а також отримує від концесіонера ренту. Держава, з одного боку, поповнює казну за рахунок інвестицій, що надходять, а інвестор отримує в особі держави гаранта безпеки інвестицій. Тим самим обидві сторони мінімізують супутні ризики, отримуючи соціальний і економічний ефект від взаємовигідних дій по проектам", - додав експерт.
Нагадаємо, в цьому році Україна вперше успішно передала в концесію порти "Херсон" і "Ольвія". "Ольвія", зокрема, передана катарській компанії, яка взяла на себе зобов'язання інвестувати в порт 3,4 млрд грн і ще 80 млн грн - в інфраструктуру Миколаєва. У той же час платіж державі складе 80 млн грн з урахуванням індексації та 0,75% від чистого доходу концесіонера, що в 16 разів більше, ніж прибуток порту за минулий рік.
Відзначимо, що Президент Володимир Зеленський менше, ніж за рік виконав обіцянку передати порти в концесію.