Безальтернативність Кличка - це "інформаційний обман", бо рейтинги мера Києва насправді падають - експерт

Безальтернативність Кличка - це "інформаційний обман", бо рейтинги мера Києва насправді падають - експерт

Київ  •  УНН

 • 16193 перегляди

КИЇВ. 24 вересня. УНН. Високі рейтинги чинного мера столиці Віталія Кличка - це інформаційний обман, адже ніхто не говорить про існування одночасно високого у нього антирейтингу. Це по-перше. А по-друге - рейтинги Кличка падають, в міру заявлення нових кандидатів на вибори, а також через нагадування виборцям про всі корупційні та будівельні скандали, що мали місце за останні роки у Києві. Про це у коментарі УНН розповів експерт Українського інституту аналізу і менеджменту політики Микола Спірідонов.

"Віталій Володимирович Кличко.... Його кандидатура позиціонується як беззаперечний, буцімто, переможець. Але це "інформаційний обман". Як тільки почали з’являтися реальні претенденти на посаду Київського міського голови (і, до речі, їх дуже багато - я нараховував близько 25 кандидатів), рейтинг Кличка почав падати. Чим більше буде кандидатів, тим рейтинг Кличка буде ще більше зменшуватися - це очевидно", - каже експерт, і додає, що проти чинного мера ще навіть ніхто не починав застосовувати якісь "чорні" PR-технології.

Разом з тим, на поверхні лежать постійні звинувачення мера у можливій причетності до будівельної корупції, і це "грає свою роль".

"Ну і ще є такий фактор: Кличко виглядав високорейтинговим тоді, коли не було фактично йому альтернативи. Зараз же вибір стає все більш розгалуженим - у різних груп виборців є можливість визначитися. У киян з'являються установки: "а може змінити?", "а може вже вистачить, щоб він був головою?", "а може дати шанс іншому кандидату?". Ось так розмірковуючи, частина нейтрально налаштованих виборців будуть звертати увагу на інших кандидатів. Можливо, і частина з електорату Віталія Володимировича змінять свою думку. Тому меру прийдеться вже дуже сильно постаратися, щоб якось втримати свою електоральну базу. Але це непросто, бо у Кличка вже є "електоральна стеля", - розповів Спірідонов.

Експерт вважає, що зусилля технологів Кличка будуть зосереджені на мобілізації його електорату, бо виборець мера може бути неактивним.

"Адже сам виборець Кличка може не прийти на дільницю, бо подумає "ну, він знову буде мером, то тоді навіщо я піду голосувати?", - пояснив Спірідонов.

Він також нагадав, що у Кличка є досить високий антирейтинг.

"Це класична ситуація для тих політиків, які тривалий час знаходяться на певних посадах. Я думаю, що киянам дійсно треба задуматися над вибором, оскільки альтернатива завжди є. Кличко ж намагається підтримувати ідею безальтернативності, але це не так. До нього є питання, і вони суттєві", - сказав експерт і додав, що найважче боротися Кличку буде з Іриною Верещук, а найпростіше - з Андрієм Пальчевським.

Як писав УНН, ріст рейтингу Верещук політологи пояснюють тим, що вона не пов'язана із жодними бізнес-кланами.

Натомість, вже 73% киян оцінюють роботу Кличка у місті "на трійку", а 51% його антирейтингу свідчить про кількість виборців, які більше не будуть за нього голосувати.