ЄС збирається відкрити "чорну скриньку" політичної реклами: націлений на Facebook та Google
Київ • УНН
КИЇВ. 26 листопада. УНН. Європейська комісія хоче, щоб такі компанії, як Facebook і Google, розкривали, як і чому вони націлюють політичну рекламу на конкретних людей і хто за неї платить, щоб зробити політичну кампанію в Інтернеті більш прозорою, пише УНН з посиланням на EUobserver.
Деталі
У пропозиції, опублікованій у четвер, Єврокомісія також пропонує заборонити політичне таргетування та "методи підсилення" для охоплення ширшої аудиторії, якщо вони базуються на особистих даних користувача, таких як релігія, сексуальна орієнтація або етнічна приналежність, — якщо користувач не дає явного дозволу.
Виконавча влада ЄС стурбована тим, що дезінформація і зловживання політичною рекламою підривають демократичні вибори.
"Цифрова реклама в політичних цілях перетворюється в неконтрольовану гонку брудних і непрозорих методів. У виборців все більше виникає проблема, чи є контент, який вони бачать, платним або органічним", — заявила віце-президент Єврокомісії Вера Йоурова.
Пропозиція вимагає, щоб компанії - не лише цифрові платформи, але і PR-компанії, політичні партії, впливові особи та брокери даних - розкривали, на скількох людей вони націлені політичною рекламою, як довго і який метод вони використовують, щоб вибрати, хто бачить оголошення.
У проекті є вимога, щоб компанії чітко позначили платний контент. Платна політична реклама повинна показувати, скільки було витрачено на рекламу, джерела коштів, ім'я спонсора і зв'язок між рекламою і конкретними виборами або голосуванням.
"Без надання цієї інформації політична реклама буде незаконною", — сказала Йоурова.
Вона додала, що люди "повинні знати, чому вони бачать рекламу, хто за неї заплатив, скільки, які критерії мікротаргетингу використовувалися. Нові технології повинні бути інструментами для емансипації, а не для маніпуляцій".
"Сьогодні це "чорна скринька", - додала вона.
Комісар ЄС процитувала недавнє дослідження, яке показало, що 40 відсотків людей не можуть відрізнити платний вміст від так званого органічного вмісту.
"Конфіденційні дані, якими люди вирішують поділитися з друзями в соціальних мережах, не можуть використовуватися для націлювання на них в політичних цілях", — зазначила Йоурова.
Заборона на використання конфіденційної інформації вже є частиною законодавства ЄС, але Єврокомісія сподівається, що додаткові правила приведуть до удосконалення правозастосування.
Штрафи і санкції
Компанії, що порушуватимуть заплановані правила, зіткнуться з штрафами, але застосування буде залишено на розсуд влади у кожній з країн-членів, включаючи накладення санкцій.
Йоурова сказала, що, якби правила набули чинності зараз, це допомогло б розкрити, "хто платить за рекламу, що розпалює агресію в суспільстві в політичних цілях".
"Не секрет, що протест і радикалізація суспільства підживлюються деякими політичними силами в наших державах-членах, які прагнуть зловживати ситуацією і навіть виграти вибори", — додала вона.
Нові правила будуть обговорюватися між урядами країн-учасниць і Європейським парламентом, перш ніж набудуть чинності, як сподівається Єврокомісія, до наступних європейських виборів 2024 року.
Реакція
Плани були зустрінуті обережно з боку бізнесу і правозахисників.
Однак Вікторія де Посон, старший менеджер Computer & Communications Industry Association, галузевої організації, членами якої є Facebook, Google, Amazon і Twitter, сказала, що необхідно "прояснити" "вимоги до таргетингу".
З іншого боку, Європейське партнерство за демократію, неурядова організація, що представляє 18 організацій, що підтримують демократію, попередило, що успіх нових правил буде залежати від реалізації платформами і санкцій, введених усіма державами-членами. Вона попередила, що одна держава-член може "поставити під загрозу" законодавство, якщо санкції будуть недостатньо суворими.
Організація також попередила, що вимоги про "явну згоду" користувача на обробку його персональних даних у політичних цілях можуть бути відкриті для інтерпретації політичними та економічними суб'єктами.