В НБУ порадили банкам створити резервні канали канали зв’язку на тлі кібератаки на "Київстар"
Київ • УНН
НБУ рекомендував банкам створити альтернативні канали зв'язку після кібератаки на "Київстар".
Заступник голови Національного банку України Олексій Шабан закликав банки розглянути можливість використання резервних каналів зв'язку на тлі кібератаки на "Київстар", що спровокувала масштабний збій у роботі оператора, повідомили в НБУ, пише УНН.
Деталі
Як повідомили в НБУ, переважна більшість банкоматів та терміналів самообслуговування працюють у штатному режимі. Безперебійно працюють банківські відділення. Безготівкові розрахунки здійснюються в штатному режимі.
Також немає складнощів у роботі мобільних додатків банків, вони стабільно функціонують, адже здебільшого використовують в процесі входу й для підтвердження операцій не смс-повідомлення, а інші елементи багатофакторної автентифікації.
В НБУ наголосили, що проблеми виникають лише з роботою POS-терміналів торговельної мережі, що працюють з використанням мобільного зв’язку Київстар.
"Наразі банки вже активно вирішують цю ситуацію – переналаштовують непрацюючі POS-термінали на роботу через інших мобільних операторів або Wi-Fi" - зазначили в НБУ.
Також заступник голови НБУ Олексій Шабан закликав банки розглянути можливість використання резервних каналів зв'язку.
Ми з вами вже маємо досвід роботи з резервними каналами зв’язку, якими обладнані банківські відділення та центри обробки даних, тож пропоную розглянути можливість реалізації такого підходу спільно з операторами національних роздрібних мереж і до роботи банківської інфраструктури, зокрема POS-терміналів
Крім того, він закликав учасників фінансового ринку бути пильними, посилювати рівень інформаційної безпеки та дотримуватися вимог НБУ в цій сфері.
Нагадаємо
У "Київстарі" заявили, що через технічний збій у мережі виникли проблеми з доступом до мобільного зв’язку та інтернету. "Київстар" пояснив масштабний збій потужною хакерською атакою.
Хакери змогли зламати захист одного із національних операторів мобільного зв’язку "Київстар" через скомпрометований обліковий запис когось зі співробітників.