У бюджеті-2017 є макроекономічні показники, які точно не будуть виконані – експерт
Київ • УНН
КИЇВ. 21 грудня. УНН. У державному бюджеті на 2017 рік уряд заклав низку важливих макроекономічних показників, які є нереальними. Про це повідомив в ексклюзивному коментарі УНН голова Комітету економістів України Андрій Новак.
“Бюджет 2017 року, який прийнятий за останньою традицією українців вночі — це більше піар-бюджет, ніж основний фінансовий документ країни. Надто велику увагу уряд приділив термінам прийняття бюджету і зовсім забув про його якість та реалістичність”, — сказав А.Новак.
За його словами, у бюджеті закладено низку важливих макропоказників, які є нереальними і такими, що точно не будуть виконані.
“Зокрема, досить нереальним виглядає показник росту ВВП країни в 3%. Це первинний варіант прогнозу, який закладався ще в проекті бюджету першого читання, але після нього і МВФ, і Світовий банк знизили прогноз росту української економіки на 2017 рік до 2,5%, а деякі міжнародні фінансові установи навіть до 2%. А це ставить під загрозу всю без винятку дохідну частину бюджету і її реалістичність”, — заявив А.Новак.
Експерт також додав, що в самій структурі доходної частини є кілька статей, які точно не будуть виконані.
“Стаття доходів від приватизації в сумі 17 млрд грн точно не буде виконана, тому що це аналогічна сума, яка закладалась в бюджеті на 2016 рік, в якій головна ставка робилась на продаж ОПЗ при стартовій ціні 600 млн дол., зараз, після того як не відбувся перший аукціон з продажу ОПЗ, держава знизила стартову ціну фактично втричі до 200-250 млн дол., що означає, що основна стаття доходів від приватизації буде практично в 2,5-3 рази нижчою, а це означає, що ніяких 17 млрд грн у 2017 році від приватизації бюджет не отримає”, — сказав А.Новак.
Тому, за його словами, сміливо суму 17 млрд грн можна додавати до дефіциту бюджету, який закладений наразі на рівні 77 млрд грн.
“Ще одна стаття, яка точно не буде виконана — це 10 млрд грн від так званої спецконфіскації. Подібні процеси, як показує практика, є надзвичайно тривалими в часі”, — уточнив експерт.
Зокрема, за його словами, розраховувати на те, що у 2017 році будуть проведені всі етапи слідчих дій і справи пройдуть всі судові інстанції, не доводиться.
“Тому всю цю суму 10 млрд грн ми можемо також додавати до дефіциту державного бюджету”, — сказав А.Новак.
При цьому, за словами експерта, між першим варіантом кошторису і тим, який був ухвалений у другому читанні, виникли два великих сюрпризи.
“Перший — це збільшення мінімальної зарплати до 3200 грн, яке не було передбачено у першому варіанті бюджету, там передбачався ріст мінімальної зарплати на кінець 2017 року 1600 грн... І другий сюрприз — це націоналізація ПриватБанку, яка також не була передбачена у першому варіанті бюджету”, — зазначив А.Новак.
Він підкреслив, що обидва сюрпризи вимагатимуть від держави з одного боку додаткової емісії гривні, а з іншого - продовження штучної девальвації гривні заради інфляційного ефекту, а також збільшення державного боргу, як внутрішнього, так і зовнішнього.
Разом з тим, не зважаючи на “сюрпризи” показники кошторису до другого читання за даними А.Новака майже не змінені.
При цьому експерт зазначив, що інфляція у 2017 році буде не 8%, як закладено у держбюджеті, а становитиме двозначне число, яке залежатиме від глибини девальвації та емісії гривні.