"Смак крізь час": Кулінарний центр МХП презентував сучасне бачення української кухні
Київ • УНН
Кулінарний центр МХП презентував проєкт "Смак крізь час", щоб показати сучасне бачення української кухні. Мета проєкту – зробити її конкурентною та актуальною на світових гастромайданчиках.

Компанія МХП презентувала новий проєкт "Смак крізь час". Ціль проєкту – показати, що українська кухня може бути не лише традиційною, а й конкурентною, естетичною та актуальною для світових гастрономічних майданчиків, передає УНН.
Деталі
Проєкт "Смак крізь час" був презентований під час масштабного заходу для професіоналів HoReCa-спільноти HoReCa Masters, що проходив у Кулінарному центрі МХП. Ініціаторами проєкту стали бренд-шеф Кулінарного центру МХП Ілля Демковський та гастродослідниця, засновниця платформи Їzhakultura Олена Брайченко. Об’єднавши зусилля з командою кухарів, вони створили меню з 12 унікальних страв, які стануть прикладами, провідниками для формування принципів нової української кухні.
Ідея проєкту "Смак крізь час" – розробити підхід, який дозволить визначати нову українську кухню. Ми розібрали традиційні українські страви на молекули, зрозуміли, хто їх готував і чому готував саме так, і дали їм нове життя. Ми хочемо надихнути спільноту розкривати сучасну українську кухню, зробити її привабливою, зокрема для подачі в ресторанах, на гастрономічних фестивалях. Ми не переосмислюємо борщ. Борщ і вареники живуть своїм життям. Їх знають, люблять, але чи є у цієї кулінарної історії продовження? "Смак крізь час" має на меті дати вектори розвитку і принципи створення нових страв
До "Смаку крізь час" увійшли 12 "переосмислених страв", через які автори проєкту пропонують основні принципи створення нової сучасної української кухні.
"Ми дійсно не реконструюємо, а створюємо, опираючись на спадщину. Для нас важливо не відтворити старий рецепт, а зрозуміти його контекст: чому саме такі інгредієнти використовували, як їх поєднували, які технології використовувалися та які історії стоять за цією стравою", – додає Брайченко.
Автори впевнені – українська кухня має потенціал, щоб бути гідною гастрономічною візитівкою на світовому рівні.
"Ми повинні враховувати всі нові реалії та брати на себе відповідальність за те, що ми тут сьогодні творимо нові кулінарні традиції, спираючись на минуле, враховуючи всі досвіди", – підкреслює Брайченко.
Довідка
Ілля Демковський – бренд-шеф Кулінарного центру МХП, шеф-кухар із 25-річним досвідом. Пройшов шлях від кухаря до шефа шефів. Виріс на Донеччині, продовжує сімейну кулінарну традицію. Відповідає за кулінарну експертизу, розвиває гастрономічну культуру та ділиться знаннями в Кулінарній школі МХП. Амбасадор свідомого ставлення до їжі. "Я розмовляю мовою смаків. Їжа – це емоція, і вона часто говорить за мене краще, ніж слова".
Олена Брайченко – дослідниця гастрономічної культури, кандидатка історичних наук. Засновниця проєкту їzhakultura (їжа культура) та видавництва їzhak. Авторка книг "Українське застілля" й "Україна. Їжа та історія", радіоведуча, експертка телевізійних проєктів Сніданок 1+1 і Ранок. Марафон. Створює лекції, статті та ініціативи, які формують сучасну гастрономічну культуру України.
МХП – міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій, виробник якісних та смачних продуктів харчування у різних форматах – від охолодженого й маринованого мʼяса до готових страв і снеків. Розвиває понад 15 брендів їжі, зокрема "Наша Ряба", "Легко!", "Бащинський", Skott Smeat, РябChick та інші. Фокус МХП – на продуктах і рішеннях із доданою цінністю, які дають змогу споживачам інвестувати час не в приготування їжі, а у важливе для себе: родину, роботу, відпочинок, друзів, хобі тощо, а іншим бізнесам – удосконалювати свої операційні процеси та розвиватися, не змінюючи власних виробничих потужностей.