Павло Лісіцин: логістика нового покоління, нешкідлива для навколишнього середовища
Київ • УНН
КИЇВ. 29 червня. УНН. Міжнародний альянс з 45 компаній, дослідницьких інститутів і портової влади, очолюваний Управлінням порту Роттердам, отримав фінансування ЄС майже на 25 млн євро. Консорціум з організацій, які отримали від Євросоюзу цей грант, буде використовувати його для виконання 10 пілотних демонстраційних проектів, спрямованих на забезпечення стійкої інтелектуальної логістики в портових операціях, передає УНН.
«Найбільшою мірою турбує, – каже президент компанії "Євротермінал" Лісіцин Павло Володимирович, - що в той час, коли глобальні викиди повинні знижуватися, викиди від транспортних засобів навпаки зростають».
При цьому галузевий аналіз ускладнюється тим фактом, що підвищення ефективності транспортних засобів часто компенсується більш високими загальними показниками кількості перевезень.
Очікується, що в майбутні роки транспортний сектор перейде на чисту енергію. На даний момент ще не ясно, зазначає Лісіцин Павло Володимирович, які саме типи нової енергетики він буде використовувати і для яких видів транспорту, однак уже в даний час логістичні компанії стежать за зменшенням вуглецевого сліду.
У даний час триває розробка ряду поновлюваних видів палива та енергоносіїв, включаючи екологічно чистий водень, великі електричні батареї, аміак і біо-СПГ. У кожного з них є свої переваги і проблеми, вказує Лісіцин Павло Володимирович: один варіант здається більш відповідним для доставки, інший - для застосування в порту або при транспортуванні в пункти призначення у внутрішніх районах.
Деякі ланки в ланцюжку від виробництва до споживання вже протестовані, інші - ще ні. Широка міжнародна дослідницька програма консорціуму в першу чергу зосереджена на тих аспектах використання нових видів палива та енергоносіїв, які ще не були випробувані на практиці, зауважує Лісіцин Павло Володимирович. Ця програма включає виробництво, транспортування, зберігання і розподіл палива. У той же час, порти вже зараз докладають реальні зусилля для поліпшення екологічної обстановки - наприклад, компанія "Євротермінал" вивела великовантажний транспорт за межі міста.
Партнери також розроблять і впровадять кілька рішень по цифровізації і автоматизації в контексті переходу до відновлювальної енергетики. Крім того, додає Лісіцин Павло Володимирович, вони будуть вивчати, як найкраще спонукати компанії підвищити стійкість своїх логістичних процесів. І, нарешті, одним з результатів консорціуму є розробка генерального плану, в якому викладається, як транспортування вантажів в порти і з портів може бути безвуглецевим до 2050 року, і що необхідно зробити в цьому контексті до 2030 і 2040 років.
Проект є результатом співпраці портової влади Роттердама, DeltaPort (Німеччина), Haropa Port (Франція: Гавр, Руан, Париж) і Sines (Португалія) в партнерстві з 10 дослідними інститутами і більше ніж 30 компаніями в Нідерландах, Німеччині, Франції, Португалії, Данії та Швеції. Дослідницький проект зі створення інтегрованих ефективних мультимодальних вузлів отримав назву MAGPIE: Smart Green Ports. Дослідницький проект, як повідомляє Лісіцин Павло Володимирович, розрахований на п'ять років.
Європейська комісія виділила бюджет в рамках "зеленої програми" Horizon 2020 для дослідження можливостей підвищення стійкості логістичних операцій в морських портах і аеропортах. Близько 25 мільйонів євро з цього фінансування в даний час надано в якості дослідницького гранту вищезазначеного консорціуму з 45 членів.
Результати різних пілотних проектів та досліджень будуть передані іншим європейським портам, науково-дослідним інститутам і компаніям.
«Компанія «Євротермінал» очікує публікацію даних для ретельного аналізу можливостей використання цього досвіду», – заявляє Лісіцин Павло Володимирович.